mærklig problem med outlook
Fra : Carsten

Dato : 08-03-04 15:01

Hej,

jeg har et mærklig problem med outlook express. Den kan ikke send mail
ud men kan goodt modtage mail. Når jeg sender noget siger den:

5.7.1 < mail adresse>... Relaying denied. IP name lookup failed [IP No].
Derudover siges at servern ikke kan genkende modtagern.

Jeg har haft ligende problemer før, men efter jeg har været i TCP/IP var
problemmet løst. Men ikke den her gang. Jeg har ringet til udbydern men
de mener servern er i orden og at problemmet må være hos min Mac.
Jeg har prøvet at sende et mail med Eudora - samme resultat. Det pusdige
er at jeg kan sende mail til mail adresser som er hos samme udbyder, men
ikke derudover... (Internettet fungere derudover også udmærket)

Jeg har en iMac og køre på 9.2.2....

Er der nogen med god råd!
Tak på forehånd!

Carsten

Fra : Rene Molsted

Dato : 08-03-04 19:18

Carsten wrote:
> [...]
> er at jeg kan sende mail til mail adresser som er hos samme udbyder, men
> ikke derudover... (Internettet fungere derudover også udmærket)

Hej Carsten
Udbyderen kan benytte sig af »POP before SMTP« hvilket betyder at du
skal hente post før du kan sende (igennem deres server).
Kan du sende den fulde MTA fejlmeddelelsen?

René Mølsted

Fra : Carsten

Dato : 08-03-04 20:06

Rene Molsted schrieb:

> [...]
> skal hente post før du kan sende (igennem deres server).
> Kan du sende den fulde MTA fejlmeddelelsen?

Hej Rene.

den skriver dessvære på tysk: Eine Nachricht im Postausgang konnte nicht
gesendet werden. Der Server kann die Empfänger nicht erkennen.

Det ovenstående betyder oversæ: Meddelsen kan ikke sendes. Serveren kan
ikke genkende modtageren.

Derunder står :

5.7.1 < mail adresse>... Relaying denied. IP name lookup failed [IP

Det er kun det ...?

hilsen Carsten

Fra : Rene Molsted

Dato : 09-03-04 07:43

Carsten wrote:
> [...]
> ikke genkende modtageren.
> Derunder står :
> 5.7.1 < mail adresse>... Relaying denied. IP name lookup failed [IP

Er det ved et webhotel eller hos din ISP?

René

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-03-04 23:13

Carsten <bbb@jj.hj> wrote:

> 5.7.1 < mail adresse>... Relaying denied. IP name lookup failed [IP No].
> Derudover siges at servern ikke kan genkende modtagern.

Hvilken SMTP server har du sat dit mailprogram op til? Hvis du sidder
på TDC's net, så kan man ikke længere benytte en anden SMTP-server end
TDC's egen, smtp.mail.dk.

Hvis man har TDC's ADSL-abonnement med DHCP-tildelt adresse og har
fast IP-adresse, kan man dog stadig bruge sin egen SMTP-server.

Hvis du ikke sidder på TDC's net, så gælder ovenstående selvfølgelig
ikke, men det er en typisk fejlmeddelese, når man forsøger at bruge en
SMTP-server, som ikke sidder på det net man er på. De færreste
udbyderes SMTP-servere tillader andre en deres egne kunder at sende
mails igennem dem, for at forhindre spam.

--
Mvh.
René Frej Nielsen