Flytte dokumenter til server
Fra : Niels Prins

Dato : 08-03-04 00:24

Hej alle I Macomaner....

Jeg har en server med OS X server 10.2.8 og en iBook med Panther. På
serveren er der en fælles brugermappe, som jeg gerne vil kopiere mine
mapper med dokumenter til så alle kan få adgang til dem.

Problemet er at når jeg kopiere mine mapper over på serveren bevares
adgangs tilladelserne (chmod 700) hvilket gør at der ikke er adgang for
andre end mig til at læse dokumenterne. Er det muligt at lave en
opsætning så dokumenterne arver tilladelser fra den mappe de flyttes
over til (chmod 777) i stedet for at bevare de eksisterende rettigheder?

Jeg har søgt højt og lavt på nettet uden at finde en løsning.

Hilsen Niels

Fra : Niels Prins

Dato : 09-03-04 21:07

In article <niels-44F570.00234708032004@news000.worldonline.dk>,
Niels Prins <niels@_fjernes_prins.dk> wrote:

> [...]
> over til (chmod 777) i stedet for at bevare de eksisterende rettigheder?
>
> Jeg har søgt højt og lavt på nettet uden at finde en løsning.

Ja, nu syntes jeg at jeg skulle have et svar. Når man opretter
sharepoints på OS X Server kan man vælge
1./om nye dokumenter skal have standard Unix tilladelser som er (700)
eller
2./om de skal have de samme tilladelser som den mappe de ligges i.
Standard indstillingen er 1 og jeg vil gerne have 2.

Blot til orientering for andre der løber ind i samme problem.

Jeg vil lige gøre opmærksom på programmet SharePoints
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12512
Dette gør det enkelt at oprette sharepoint og styre brugerrettigheder på
en standard OS X og dermed bruge systemet til en server.

Hilsen Niels