knastkædestrammer
Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-04-01 22:15

Min XJ600S div ´96 tikker meget i øjeblikket synes jeg, men jeg har lige
fået stillet ventiler.

Men så tænkte jeg på om det kunne være knastkædestrammeren der driller.
Jeg har hørt at den nogen gange skal have et "dask" for at hopep på plads ?

Hvordan gør jeg dette ?

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "

Fra : Niels Drewes

Dato : 26-04-01 19:43

"Thomas Jensen" <oelhunden@yahoo.com> wrote in message
> [...]
>
> Men så tænkte jeg på om det kunne være knastkædestrammeren der driller.
> Jeg har hørt at den nogen gange skal have et "dask" for at hopep på plads

På bagsiden imellem de to midterste cylindre sidder kædestrammeren. Du kan
skrue bolten ud og med en skruetrækker presse kædestremmeren så meget at den
rykker et klik mere.

Men vær forsigtig at du ikke knækker noget

Vh

Niels
XJ600S

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-04-01 20:31

takker

Fra : Morten Juel

Dato : 26-04-01 22:55

"Niels > På bagsiden imellem de to midterste cylindre sidder kædestrammeren.
kan man bare gøre det ??

Mvh
Morten

Fra : Niels Drewes

Dato : 29-04-01 20:09

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> kan man bare gøre det ??

Ja., hvis man som sagt er forsigtig. Min forhandler, Fisker fraråder at men
gør det selv, men det kan lade sig gøre. Man kan henvende sig til sit lokale
værksted og så gør de det sandsynligvis uden beregning, det plejer jeg at
gøre.

Vh

Niels
XJ600S