TV-out på Geforce 2 MX..... ELENDIGT HVORF~
Fra : rubino

Dato : 25-04-01 22:03

Jeg har en computer med flg. conf.

256 MB Kingston 133 MHz RAM.
1 GHz TBird.
ABit KT7A Raid Bundkort.
Pironeer 16 x DVD 105, Bios version 1.22 .
Mitsumi CR-4801TE Brænder.
SoundBlaster Live Player 5.1.
IBM 45 GB 7200 RPM.
Pixelviewe GeForce 2 MX med TV-out (TwinViewe) (Nyeste Bios).
Styresystem Win 2000 Pro (Fuldt opdateret).
Samt et 100 MB netkort
AOpen Kabinet med 250W strømforsyning.

Alt dette kører bare perfekt, men hvis jeg vil bruge TV-out (TwinViewe) er
den gal. Jeg bruger Composite Video out på grafikkortet og et Scaart stik
ind i TV'et. For det første kan jeg ikke både have skærm billedet på både
Monitor og Tv på engang, det kunne dog leve med, men TV billedet er så
dårligt at jeg vil tro billedet på et TV fra 1935 var bedre, Jeg bruger de
seneste drvere fra PixeleViewe 10.8. Kan det virklig passe at billedet skal
være så dårligt eller er der nogle der kan komme med et forslag til en
forbedring i Billede kvaliteten.

Venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-04-01 08:28

"rubino" <rubino2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[snip]
> Jeg bruger Composite Video out på grafikkortet og et Scaart stik
> ind i TV'et. For det første kan jeg ikke både have skærm billedet på både
> Monitor og Tv på engang

Det kan du med eks. TVTool

, det kunne dog leve med, men TV billedet er så
> dårligt at jeg vil tro billedet på et TV fra 1935 var bedre,

Hvor dårligt er det ?

Composite er ikke just det bedste, men mange TV kan ikke bruge
S-video. Tør man spørge hvilket TV du har. Jeg oplevede noget
der må betegnes som et mirakel da jeg skiftede mit gamle samsung
21" ud med et panasonic 28" 100Hz widescreen TV.
Fra før at have haft svært ved at læse noget som helst på skærmen kan
jeg nu i mange tilfælde næsten bruge den som en regulær monitor Så dit TV
kan
altså bestemt også være det svage led.

> [...]
skal
> være så dårligt eller er der nogle der kan komme med et forslag til en

Driverne tror jeg ikke har så meget at sige, men prøv med TVTool og
se om det hjælper. Ellers er det nok noget af det jeg beskrev ovenfor...

--
Peter J

Fra : rubino

Dato : 26-04-01 12:49

Til spørgsmålet om hvilket TV jeg har kan jeg sige at det ca 12 år gamelt og
28", Hvor dårligt er billedet?: det er meget `svært at læse noget, også
fylder det ikke skæmen ud.. Iflg. drivern (de instillinger jeg kan fortage)
burde jeg kunne have billede på både monitor og TV på engang.

Tak for hjælpen

Johnny Rubin

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-04-01 14:30

> Til spørgsmålet om hvilket TV jeg har kan jeg sige at det ca 12 år gamelt
og
> 28", Hvor dårligt er billedet?: det er meget `svært at læse noget,

OK tænker du på dialogbokse og sådan ? Hvis det er tilfældet er det
meget normalt hvis du kører med standard skriftstørrelser i windows

Tag evt. og ændre lidt på indtillinger under
Højreklik på skrivebord -> egenskaber -> udseende

Jeg har sat ikon / font størrelser noget højere
(bruger vist det farveskema der hedder
Windows standard stor)

Men uanset hvad du gør skal du ikke forvente at få TV-out i samme
kvalitet som på en monitor. Tænk på at et TV kører i en noget
lavere opløsning end din monitor.

> også
> fylder det ikke skæmen ud.

Nej det er en kendt sag. det kan TVTool hjaælpe dig med.
Problemet er bare at det er lidt et valg mellem pest og
kolera. Ved underscan er der en kant rundt om. Ved overscan
"kapper" den noget af hjørnerne. Og hvor meget/lidt det drejer
sig om er vidt forskelligt fra system til system

.. Iflg. drivern (de instillinger jeg kan fortage)
> burde jeg kunne have billede på både monitor og TV på engang.

Nu kender jeg intet til det twinview halløj på de nye Nvidia kort, men
det her kan TVTool også hjælpe med.

Det kan hentes på http://www.tvtool.de/german/download_d.htm

--
Peter J

Fra : Frej Leilund

Dato : 26-04-01 16:39

Vælg clone mode under tvin view, så vises billedet på skærm og fjernsyn på
en gang.

Vh Frej

Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-04-01 10:42

Hejsa

Hvis du har mulighed for det, så tag og brug S-video udgangen istedet, den
er MEGET bedre.
Hvis jeg bruger Composite Video out på mit 9år gammel 25" Sony, så kan jeg
dårlig nok læse teksten på skrivebordet ved 640*480 opløsning, mens jeg uden
problemmer kan læse teksten selv ved 800*600 ved brug af s-video.

MVH Jesper Hansen

rubino <rubino2000@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3XTF6.73$Vk.50154@news101.telia.com...