Scroll bar position?
Fra : Birk Bonnicksen

Dato : 06-03-04 16:49

Hej!
Jeg arbejder lidt med fames på min hp, men står overfor et
problem...

Jeg må nok indrømme at jeg ikke er så vild til at skrive koder
endnu..

Kan man ikke få scrollbaren til at stå i venstre side af framet i
stedet for højre?
og kan man måske evt. selv bestemme kordinaterne, og størrelsen
til den?..

Andre forslag til at løse problemet på modtages også gladeligt!

Håber i vil hjælpe!
Vh Birk B

- - Det er temlig koldt udenfor!!! :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 06-03-04 17:34

On Sat, 6 Mar 2004 15:49:09 +0000 (UTC), Birk Bonnicksen
<birk_bonnicksen@hotmail.com> wrote:

> Kan man ikke få scrollbaren til at stå i venstre side af framet i
> stedet for højre?

Nej.

> og kan man måske evt. selv bestemme kordinaterne, og størrelsen
> til den?..

Nej.

> Andre forslag til at løse problemet på modtages også gladeligt!

Du kan gemme dine scrollbar og så lave et eller andet med javascript, men
det vil aldrig komme til at fungere lige som godt som styresystemets
scrollbar. F.eks. er der nogle der gerne vil bruge musens scrollhjul,
hvilket ikke er muligt hvis scrollfunktionen er lavet med javascript.
Det bedste du kan gøre er at lave dit design, så du kan benytte de
standard scrollbars i stedet.
Ellers prøv at spørge i clientside gruppen.

--
Ryan Kristensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-03-04 18:11

Birk Bonnicksen <birk_bonnicksen@hotmail.com> skrev :

>Kan man ikke få scrollbaren til at stå i venstre side af framet i
>stedet for højre?

<head>
body   {direction: rtl}
..indhold   {direction: ltr}
</head>
Sidens indhold

Vil kun virke i IE.
--
Knud

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 06-03-04 19:15

On Sat, 06 Mar 2004 18:10:39 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> body   {direction: rtl}
> .indhold   {direction: ltr}

Næ der kan man bare se. Utroligt hvad man alt kan få IE til.
Undrer mig mere og mere og deres mangler mht. css2 understøttelse.

--
Ryan Kristensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-03-04 19:29

Ryan Kristensen <ryankristensen@hotmail.invalid> skrev :

>Undrer mig mere og mere og deres mangler mht. css2 understøttelse.

Det er en del af css2, så her har MS ikke gået sine egne vegne
for en gangs skyld.

Men der er ikke andre browsere, der understøtter det.

Egentlig er det beregnet til at skulle bruges i forbindelse med
arabiske sprog, hvor man jo skriver fra højre mod venstre.

Så man sætter først skriftretningen til at være fra højre mod
venstre, men da man jo ikke vil have at indholdet også skal læses
fra højre mod venstre, så bliver man nødt til at flytte indholdet
ind i en <div>, hvor man så har sat skriftretningen fra venstre
til højre.
--
Knud

Fra : birkb

Dato : 07-03-04 11:28

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> <head>
> body   {direction: rtl}
> ..indhold   {direction: ltr}
> </head>