To bokse side om side
Fra : Falcon

Dato : 05-03-04 21:05

Hvordan får jeg to bokse til at ligge side om side
Eks.: Jeg har en boks med bredden 20% og vil have en anden boks
til at ligge ved siden af med en bredde på 80%

CSS filen:
#MENU {
color: #FFFFFF;
   background:#336699;
   width: 20%;
   height: 70%;
}

#MAIN {
   background:#003366;
   width: 80%;
   height: 70%;
}

HTML filen

Menu

Main

-/ Falcon

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : John

Dato : 05-03-04 21:28

Falcon <hp@popx-fjernes-.dk> skrev bla:
> Hvordan får jeg to bokse til at ligge side om side
> Eks.: Jeg har en boks med bredden 20% og vil have en anden boks
> til at ligge ved siden af med en bredde på 80%

http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/basic2_fixed.html

Leg lidt med den (filen)
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 05-03-04 22:13

Falcon wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan får jeg to bokse til at ligge side om side
> Eks.: Jeg har en boks med bredden 20% og vil have en anden boks
> til at ligge ved siden af med en bredde på 80%
>

> -/ Falcon

Hej

Nøjes med at lave den samlede sidebredde på knapt 100 procent, da
det ellers godt kan give problemer i nogle browsere, og som jeg
selv lærte forleden (se en tidligere tråd) så tager margen og
padding også plads i bredden.

PerR

Fra : Villum Sejersen

Dato : 06-03-04 07:03

Per Rasmussen skrev:

> [...]
> det ellers godt kan give problemer i nogle browsere, og som jeg
> selv lærte forleden (se en tidligere tråd) så tager margen og

Det er også min erfaring. På nogle af W3Cs egne sider starter
stylesheetet med at give både <html> og <body> margin: 0 og padding: 0.

Sidst jeg hyggede mig med det problem, endte jeg efter mange
eksperimenter med at give mine spalter disse egenskaber (xhtml 1.0 strict):

..spalte20 { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 20%; float:
left; overflow: auto }
..spalte80 { position: absolute; top: 0; right: 0; width: 80%; float:
left; clear: right; overflow: auto }

--
med venlig hilsen Villum Sejersen
http://home20.inet.tele.dk/vsevisit/