body onload
Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 01:59

Hej Ng
Kan det passe at en side ikke kan valideres, hvis der står noget med <body
onload etellerandet> eller skal det bare stå på en bestemt måde?

--
Hilsen
Mia

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-03-04 09:38

Mia J wrote:
> Hej Ng
> Kan det passe at en side ikke kan valideres, hvis der står noget med <body
> onload etellerandet> eller skal det bare stå på en bestemt måde?

Må vi se et eksempel ?

Hintzmann c",)

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 10:28

"Martin Hintzmann Andersen" skrev i en meddelelse:

> Må vi se et eksempel ?

Selvfølgelig
www.peter-m-p.dk/default.shtml

--
Hilsen
Mia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-03-04 10:39

Mia J skrev:

> Kan det passe at en side ikke kan valideres, hvis der står
> noget med <body onload etellerandet> eller skal det bare stå
> på en bestemt måde?

I XHTML skal alle koder og parametre skrives med småt. Derfor er
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 11:08

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev i en meddelelse:
> I XHTML skal alle koder og parametre skrives med småt. Derfor er

Tusind tak for hjælpen. Man kan stirre sig blind på de ting

--
Hilsen
Mia

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-03-04 11:21

Mia J wrote:

> Tusind tak for hjælpen. Man kan stirre sig blind på de ting

Hvis du havde valideret din side havde du selv fundet fejlen.
http://validator.w3.org

Benyt og opfat den som en uundværligt værktøj a lá stavekontrollen i et
tekstbehandlingsprogram.

Hintzmann c",)

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 12:52

> [...]
> http://validator.w3.org
>
> Benyt og opfat den som en uundværligt værktøj a lá stavekontrollen i et

Hvor uretfærdigt
Jeg vidste jo det var en fejl fordi jeg havde prøvet at validere den,
(hvilket jeg gør ved hver eneste ændring) men jeg er altså ikke noget geni
til engelsk så enten skal jeg droppe valideringen eller spørge her.

--
Hilsen
Mia

Fra : Lars Raaby

Dato : 02-03-04 14:15

Mia J skrev bl.a.:
> [...]

Så burde den også kunne rette små fejl som den Mia har her.

> [...]
> validere den, (hvilket jeg gør ved hver eneste ændring) men
> jeg er altså ikke noget geni til engelsk så enten skal jeg

Ja eller endnu bedre at der findes et program på Dansk.

--
MVH Lars
- Far til en lille dreng

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-03-04 16:05

Lars Raaby skrev:

> Så burde den også kunne rette små fejl som den Mia har her.

Det er ikke helt så enkelt. Hvis validatoren var skrevet direkte
til xhtml, havde det nok været oplagt at give et hint om store og
små bogstaver i fejlmeddelelsen. Som det er nu, kan validatoren kun
fortælle at den ikke genkender en given parameter - så skal man
selv regne ud at det er på grund af versaleringen.

Fortsæt endelig med valideringen. Nogle af fejlene kan være lidt
tricky at afkode - men her kan gruppen være til hjælp.

Hvis du har valideret siden og fået en fejlmeddelelse du ikke kan
forstå, så lav et indlæg om det. For eksempel:

   Når jeg validerer min side får jeg følgende fejl:

       No such element (onLoad)

   Kan det passe at der ikke findes onload til body i xhtml?

> Ja eller endnu bedre at der findes et program på Dansk.

Det ville være rart, men det findes bare ikke.
--
Jens Gyldenkærne Clausen