Hvordan kommer man på nettet med en gammel~
Fra : Niels Nielsen

Dato : 25-04-01 21:24

Hvordan kommer man på nettet med en gammel Mac?

Det jeg leder efter her er blot et link til en hjemmeside, der beskriver
hvordan man får en Mac med MacOS 7.6 på nettet.

Med venlig hilsen

Mads

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 19-04-01 21:27

Niels Nielsen wrote:

> Hvordan kommer man på nettet med en gammel Mac?

Det kommer an på hvordan? Tænker du på ADSL eller noget andet internet via
et Ethernet kort eller er det via et gammelt serielt modem?

MVH Mark S. Rasmussen

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 25-04-01 23:06

On Wed, 25 Apr 2001 22:23:35 +0200, Niels Nielsen wrote
(in message <YoGF6.444$dE1.27284@news.get2net.dk>):

> Det jeg leder efter her er blot et link til en hjemmeside, der beskriver
> hvordan man får en Mac med MacOS 7.6 på nettet.

Ja, det var jo et par dage siden

Den gang var jeg meget glad for opkaldssoftwaren FreePPP, den kan du hente
her: http://www.rockstar.com/ppp.shtml

Din Mac er sandsynligvis ikke gearet til dagens turbobrowsere, du kan fx
prøve med at starte med iCab: http:www.icab.de - den findes også i en
68K-version (hvis ikke du har PPC). iCab er indtil videre gratis, den
endelige version kommer til at koste ca 30 $/¤
Du kan også hente ældre versioner af Netscape på http://www.netscape.com -->
download --> previous versions.

Som newsreader kan jeg anbefale MacSOUP: http://home.snafu.de/stk/macsoup/ -
den skulle efter sigende også kunne køre på en Mac Plus - det har jeg dog
ikke prøvet, selv om jeg har begge dele MacSOUP koster kun 20 $ for en
lifetime licens.

/Ulrich

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 25-04-01 23:58

Niels Nielsen <nielsnielsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Det jeg leder efter her er blot et link til en hjemmeside, der beskriver
> hvordan man får en Mac med MacOS 7.6 på nettet.

MacOS 7.6 kommer så vidt jeg husker med OpenTransport PPP 1.0, der er
ikke nogen ben i at komme på nettet med den, fremgangsmåden er den samme
som for MacOS 9, blot har OT/PPP her fået navneforandring til Remote
Access.
--
Jesper Oersted
Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half inches