/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Start problemer ... XJ600 stadigvæk
Fra : Brian XJ


Dato : 25-04-01 20:26

Hej, jeg har skrevet om det før for efterhånden lang tid siden, og har også
fået nogle tips! Tak bla. til Armand... mv.
Men jeg har stadigvæk start problemer. Jeg har dog fundet ud af noget mere:

Hvis eks. den har stået et par dage, og forsøger at starte, kan jeg høre at
motoren tager nogle omdrejninger og herefter kører vi på start motoren - det
kan jeg gøre lang tid (men ikke særlig langt!).
Jeg har nu fundet en løsning på at få den startet:
En klud med lidt benzin på hen til indsugning, lad det stå i 1-2 minutter,
prøve igen med starteren- og efter 5-10 sec er der liv i dyret! Hjælp hvor
bliver min benzin(dampe) af?
Og ja jeg har prøvet med benzinhanen og ja der strømmer benzin ud af hanen
når den sættes på PRI.
Jeg har også en enkel gang gået istå - lige efter en meget kraftig
overhaling, måske skyldes det også manglende benzin et eller andet sted
imellem tanken og motoren? Derefter havde jeg nemlig også svært ved at
starte igen.

XJ600
Brian




 
 
Morten Juel (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 25-04-01 21:36

> Jeg har også en enkel gang gået istå - lige efter en meget kraftig
> overhaling, måske skyldes det også manglende benzin et eller andet sted
> imellem tanken og motoren?

Det har jeg prøvet engang på den GT380 jeg havde, når jeg havde kørt 130-140
kmt i et stykke tid så døede den, lige indtil man slap gassen så kom den
igen, grunden til dette var snavs i tankfilteret + benzinhanen !!

Mvh
Morten
XS400 Seca **som kun kunne køre 3 dage på de nye forgaffel olieringe den
havde fået, så sprøjtede olien ud ;o( - så nu har den fået et nyt sæt i nede
fra pusheren**
MTX 125L **som er ved at blive gjort Offroad klar**

FORLOVET PIGE **Som føler sige MEGET overset i disse skrue dage ;o(**



Morten Christensen (26-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 26-04-01 01:38


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9c7cdt$q5b$1@sunsite.dk...
En klog mand sagde engang, at der fandtes en løsning på alt.....


> XS400 Seca **som kun kunne køre 3 dage på de nye forgaffel olieringe den
> havde fået, så sprøjtede olien ud ;o( - så nu har den fået et nyt sæt i
nede
> fra pusheren**

Løsning: nye forgafler...

> MTX 125L **som er ved at blive gjort Offroad klar**

Skru noget mere

>
> FORLOVET PIGE **Som føler sige MEGET overset i disse skrue dage ;o(**
>
Er billedet af dig oven på kaminen ikke godtnok længere?? :c/


--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup, der er på vej i seng
GSX600F ('91)
ICQ 112100518



Morten Juel (26-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 26-04-01 09:58

> En klog mand sagde engang, at der fandtes en løsning på alt.....
hehe han løj

> > XS400 Seca **som kun kunne køre 3 dage på de nye forgaffel olieringe
den
> > havde fået, så sprøjtede olien ud ;o( - så nu har den fået et nyt sæt i
> nede
> > fra pusheren**
>
> Løsning: nye forgafler...
HVAD !! hvorfor det ??

> > MTX 125L **som er ved at blive gjort Offroad klar**
>
> Skru noget mere
Ja, men 5 dage i træk kan godt gøre en lidt træt !!

> > FORLOVET PIGE **Som føler sige MEGET overset i disse skrue dage ;o(**
> >
> Er billedet af dig oven på kaminen ikke godtnok længere?? :c/
;o( nej, så nu må jeg jo bestikke hende med chokolade

Mvh
Morten




Peter Brødsgaard Chr~ (27-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brødsgaard Chr~


Dato : 27-04-01 10:57

Brian XJ wrote:
>
> Hej, jeg har skrevet om det før for efterhånden lang tid siden, og har også
> fået nogle tips! Tak bla. til Armand... mv.
> Men jeg har stadigvæk start problemer. Jeg har dog fundet ud af noget mere:
>
> Hvis eks. den har stået et par dage, og forsøger at starte, kan jeg høre at
> motoren tager nogle omdrejninger og herefter kører vi på start motoren - det
> kan jeg gøre lang tid (men ikke særlig langt!).
> Jeg har nu fundet en løsning på at få den startet:
> En klud med lidt benzin på hen til indsugning, lad det stå i 1-2 minutter,
> prøve igen med starteren- og efter 5-10 sec er der liv i dyret! Hjælp hvor
> bliver min benzin(dampe) af?
> Og ja jeg har prøvet med benzinhanen og ja der strømmer benzin ud af hanen
> når den sættes på PRI.
> Jeg har også en enkel gang gået istå - lige efter en meget kraftig
> overhaling, måske skyldes det også manglende benzin et eller andet sted
> imellem tanken og motoren? Derefter havde jeg nemlig også svært ved at
> starte igen.

Imellem tanken og motoren sidder karburatoren Hvis svømmerhuset på
karburatoren ikke bliver fyldt hurtigt nok, løber du simpelthen tør for
benzin på trods af at tanken er fuld! Jeg tror du må igang med at rense
dine kaburatorer! Lugter maskinen af benzin? Måske har du en utæthed ved
karburator dræn-skruen som gør at benzinen lige så stille løber ud af
svømmerhuset, og bliver helt tømt når maskinen ikke har været igang et
par dage. De 5-10 sekunder kan være lang tid nok for vakum-ventilen at
tillade at kaburatorene bliver fyldt op igen.

/Peter

Armand (28-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-04-01 00:39


Brian XJ <bljsoft@yahoo.com> skrev i en
news:4yFF6.417$dE1.23001@news.get2net.dk...
> Hej, jeg har skrevet om det før for efterhånden lang tid siden, og har
også
> fået nogle tips! Tak bla. til Armand... mv.
> Men jeg har stadigvæk start problemer. Jeg har dog fundet ud af noget
mere:
>
> Hvis eks. den har stået et par dage, og forsøger at starte, kan jeg
høre at
> motoren tager nogle omdrejninger og herefter .....................
> Jeg har nu fundet en løsning på at få den startet:
> En klud med lidt benzin på hen til indsugning, lad det stå i 1-2
minutter,

Bensin bliver temmeligt hurtigt gammelt i karbunaderne, hvorfra der jo
er atmosfære-adgang hvorigennem at "boostet" kan fordampe!!
Derfor:
Prøv næste gang den har stået et par dage, at tømme alle svømmerhuse
allerede inden at du forsøger at starte, og se om ikke at den derefter
(opfyldning v.h.a. PRI) springer igang straks!

> Og ja jeg har prøvet med benzinhanen og ja der strømmer benzin ud af
> hanen når den sættes på PRI.
> Jeg har også en enkel gang gået istå - lige efter en meget kraftig
> overhaling, måske skyldes det også manglende benzin et eller andet
> sted imellem tanken og motoren? Derefter havde jeg nemlig også svært
ved at
> starte igen.

Kunne godt lyde som en klemt slange eller et tilstoppet tankfilter :-/
Selvom at der løber bensin fra ved PRI behøver det ikke at være
tilstrækkelig meget!
Har du forøvrigt benytet PRI de gange hvor den "taber pusten"? Det kan
jo også godt være at det er vacuum-styringen der er lige svagbrystet nok
(= utæt membran eller knækket vacuum-slange!) til at slippe
tilstrækkeligt med bensin igennem under normal drift-indstilling :-/

--
Armand.








Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste