slankekur
Fra : Mikael Jensen

Dato : 14-03-04 12:36

Hej alle

Min kæreste er ved at gå ud af sit gode skind, for at finde en slankekur,
der virkelig virker.
Så derfor spørger jeg jer om I kan give nogle gode eksempler på kure. hvor
man ikke skal blive ved med at bruge produktet i al evighed og hvor man
tager på igen efter at have ophørt med at tage det..

Nogen forslag?

Fra : Nicolai Lang

Dato : 14-03-04 13:08

On Sun, 14 Mar 2004 12:36:26 +0100, "Mikael Jensen"
<mikaeljensen@hotmail.com> wrote:

>Så derfor spørger jeg jer om I kan give nogle gode eksempler på kure. hvor
>man ikke skal blive ved med at bruge produktet i al evighed og hvor man
>tager på igen efter at have ophørt med at tage det..

Hvis hun går tilbage til at spise det der forårsagede overvægten, så
er der ingen der virker.

Det drejer sig om en kostomlægning. Man skal lære at spise de ting der
holder vægten nede, og vænne sig til kun at skeje ud en sjælden gang.

>Nogen forslag?

Motion kombineret med enten fedt fattig kost eller med kulhydrat
fattig kost.

Personligt har vi det bedst med (surprise surprise) lavkulhydrat diæt,
fordi vi kan spise os mætte, spise snacks og få dessert hver aften

Desværre er jeg ikke igang ligenu - jeg rejser meget i mit arbejde, og
en lowcarb kur er ikke nem at holde når man konstant spiser ude.

Mvh
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Stig Sørensen

Dato : 14-03-04 13:16

"Mikael Jensen" <mikaeljensen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> man ikke skal blive ved med at bruge produktet i al evighed og hvor man
> tager på igen efter at have ophørt med at tage det..

Ja. Lad være med at spise forkert, på de forkerte tidspunkter og dyrk mere
motion.
Så simpelt er det faktisk.

Det som folk har svært ved er at holde sig til det(!).

Når du skriver produkter, hvad tænker du så på?
Mirakelpulver som gør en slank? Noget gelé der smøret på huden og nedbryder
fedtet?

"Hvis man virkelig vil så har man ingen problemer med at gennemføre det".

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 14-03-04 16:17

[Stig Sørensen | Sun, 14 Mar 2004 13:15:52 +0100]

>Ja. Lad være med at spise forkert, på de forkerte tidspunkter og dyrk mere
>motion. Så simpelt er det faktisk.

Jeps - eller rettere; det er den nogenlunde sikre måde at ikke bliver
overvægtig...

>"Hvis man virkelig vil så har man ingen problemer med at gennemføre det".

Det er altså for nemt at sige. Der ER altså ikke alle der taber sig
lige nemt; gik selv til en lægekontrolleret slankekur (lavkalorie/mere
motion) i det meste af et år uden at tabe mig noget særligt.

For mig var det en hjælp at gøre noget helt, helt andet og ved en
lowcarb/Atrkins kur tabte jeg mig 35 kilo på 1½ år. Dette er
naturligvis ikke løsningen for alle, men en belysning af at løsningen er
ofte lidt mere nuanceret end som så.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Preben J.

Dato : 14-03-04 15:08

"Mikael Jensen" <mikaeljensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man ikke skal blive ved med at bruge produktet i al evighed og hvor man
> tager på igen efter at have ophørt med at tage det..

Hejsa, her er mit forslag.

pkt.1)
Afgør stille og roligt med dig selv om du virkeligt vil tabe dig/slanke
dig/forbedre dit kondital, ganske enkelt... det koster "blod sved & tårer"
og det er dig der vil... derfor er det dig der afgører det og ikke
venner/familie eller andre, hvis du vil så gå videre til pkt. 2, ellers stop
her !

pkt.2)
Du vil altså.... hatten af for dig.... og det kan du også roligt gøre
overfor dig selv !
Se så at komme i gang.... løsningen er regelmæssig motion og en fornuftig
kost !

De bedste forårshilsener
Preben J.

PS: håber ikke jeg lyder for hård..... det skal det nok blive for dig hvis
du kommer i gang.... men du høster senere på året

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-03-04 19:21

"Mikael Jensen" <mikaeljensen@hotmail.com> wrote in message

> Nogen forslag?

Indtag færre kalorier end du forbrænder.

--
-Jens B.

Fra : Helle

Dato : 14-03-04 20:00

> [...]
> man ikke skal blive ved med at bruge produktet i al evighed og hvor man
> tager på igen efter at have ophørt med at tage det..

Simpelt: start hos De Danske Vægtkonsulenter og følg kosten til punkt og
prikke. Så taber man ca. 1 kg om ugen som kvinde og som man er det ca. 2 kg.
Det er hårdt og det er absolut NUL sukker, alkohol og fedt - jo der er lidt
fedt som man skal have.

Mvh Helle

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-03-04 20:27

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kg.
> Det er hårdt og det er absolut NUL sukker, alkohol og fedt - jo der er

Eller hos vægt vogterne. Der spiser du hvad du har lyst til ( med et vist
forbehold selvfølgelig ), og her er også plads til søde sager. har selv tabe
2,8 kg på 3 uger
VV er godt nok lidt dyrer en DDV har jeg ladet mig fortælle, men det virker

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : bj

Dato : 21-03-04 00:05

der er kun en slankekur og det er "kostkontrol", det vil sige, hvad du
indtager skal forbrændes. Så hvis du gerne vil leve af fed mad eller søde
sager skal du bare sørge for at du bruger ligeså meget energi som du
indtager. Gør du det holder du vægten nogenlunde, vil du tabe ja så skal du
bruge mere energi end du indtager, så simpelt er det.....energi ind=energi
ud= status quo. energi ind= mere energi ud= vægttab, det er selvfølgelig en
god ide at srøge fora tman spiser alsidigt kost med kulhydrater, fibre,
proteiner og usk at man faktisk skal have lsit fedt for ellers "lukker" man
sine celler der bearbejder fordøjelsen og udskillensen af affaldsstoffer.
Det kan godt være det burde være formuæeret på en anden måde, men meningen
er den samme, held og lykke, det er hårdt arbejde, men hvor der er vilje er
der en vej....find viljen og vejen vil vise sig...

mvh. Bj