Kombinere pdf dokumenter
Fra : Carsten Jessen

Dato : 14-03-04 12:35

Hej
Er der nogen der har en metode til at kombinere to pdf dokumenter til ét
uden brug af acrobat. Jeg ønsker ikke at gøre mit program afhængigt af et
kommercielt program.

Mvh Carsten

Fra : Gert Krabsen

Dato : 14-03-04 13:56

<ironi on>
Men du vil gerne anvende produktet af det kommercielle program - bare ikke
betale for det..
<ironi off>

Så må du en tur på google - der findes adskillige PDF-writer-kloner.

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Carsten Jessen

Dato : 14-03-04 14:30

Tak for den store hjælp!!!!

Mit program henter en række enkelt sidet pdf filer fra nettet som skal
kombineres til én fil. Jeg har altså ikke selv bestemt at benytte pdf!

Da jeg ønsker at mit program skal være freeware, vil jeg ikke give penge for
de nødvendige komponenter.

Jeg har selvfølgelig søgt på google. Alt hvad jeg kan finde på er 30 trial
versions af diverse kloner.

Carsten

newsr4urjgqc0p03yo@news.sunsite.auc.dk...

Fra : Per

Dato : 14-03-04 15:13

Carsten Jessen < c.je@get2net.dkREMOVETHIS > skrev følgende:

> [...]
> de nødvendige komponenter.
>
> Jeg har selvfølgelig søgt på google. Alt hvad jeg kan finde på er 30 trial

Hej Carsten,

For evt. at kunne komme med løsningsforslag er du nødt til at løfte
sløret lidt mere for, hvorfor de enkelte PDF-dokumenter skal samles til
eet PDF-dokument ?

Selv om jeg ikke kender dit VB-projekt kunne en mulighed være, at du
måske kunne benytte den pdf-ocx'en, som følger med Acrobat Reader 6.0
(som jo er gratis) til at vise de enkelte PDF-filer i VB og så lade
brugeren trykke på en knap for at hente det næste PDF-dokument ned fra
Nettet. En anden mulighed kunne være, at du lader Google konvertere PDF-
filerne for dig til html og dernæst samler html-filerne, hvilket
umiddelbart burde være enklere, med mindre du ønsker PDF-filernes
bookmarks merget ?

Per

Fra : Carsten Jessen

Dato : 14-03-04 16:54

Hej Per
Jeg har fx 10 pdf filer, som er side 1-10 af et dokument. I stedet for at
åbne siderne enkeltvis vil jeg kombinere dem til ét dokument på 10 sider.

Mvh Carsten

Fra : Per

Dato : 14-03-04 21:38

> [...]

> åbne siderne enkeltvis vil jeg kombinere dem til ét dokument på 10 sider.

Hej Carsten,

Umiddelbart ser det lidt sort ud med hensyn til en gratis PDF-merge
ocx/dll. Der er mange forespørgsler på merg'ning af PDF-filer på Nettet
- men ingen brugbare gratis løsninger, som du jo selv har konstateret.

Enten må du til lommerne eller også bruge en af de metoder, som jeg
skrev om tidligere.

Lad os høre, hvad du finder ud af.

Per

Fra : Gert Krabsen

Dato : 14-03-04 15:15

Tja, hvis du ikke vil prøve en trial version, så er det jo ikke let

Men har du prøvet en banal dos-kopiering? Jeg ved ikke om den virker, men
det er jo hurtigt prøvet:

   "COPY fil1.pdf + fil2.pdf samletfil.pdf /b"

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk