Hvor sælges mølleanparter?
Fra : jones_net

Dato : 13-03-04 17:49

Hejsa

Jeg har et antal mølleanparter i et Møllelaug, som jeg gerne vil af med.
I følge vedtægterne skal de udbydes til andre i lauget, men hvis ingen vil
købe dem, hvor kan jeg så sælge dem?

/J

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 13-03-04 18:08

jones_net skrev:

> Jeg har et antal mølleanparter i et Møllelaug, som jeg gerne vil af
> med. I følge vedtægterne skal de udbydes til andre i lauget, men hvis
> ingen vil købe dem, hvor kan jeg så sælge dem?

Jeg mener ikke, der findes en officiel børs. Jeg har selv en hel del
mølleandele i to forskelle laug. Min far har været formand for et møllelaug,
og der henvendte sælgerne sig i reglen til ham, som formidlede en kontakt
til interesserede købere. Men sådanne andele er ikke ultra-likvide.
Hvor gamle er dine andele - og hvad kostede de pr. styk fra ny af? Prisen
afhænger jo af, at en mølle som regel er beregnet til at leve 20-25 år, så
de stiger aldrig i værdi...

Vh

Morten

Fra : jones_net

Dato : 13-03-04 22:26

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afhænger jo af, at en mølle som regel er beregnet til at leve 20-25 år, så

Takker for info.
De er ca. 5 år gamle, og de kostede ca. 18.000 dengang.

/J

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 13-03-04 18:18

jones_net skrev:

> Jeg har et antal mølleanparter i et Møllelaug, som jeg gerne vil af
> med. I følge vedtægterne skal de udbydes til andre i lauget, men hvis
> ingen vil købe dem, hvor kan jeg så sælge dem?

Jeg fandt dog denne på nettet:

http://www.vimb.dk/

Fra : jones_net

Dato : 13-03-04 22:27

> Jeg fandt dog denne på nettet:
>
> http://www.vimb.dk/

Den kigger jeg på i morgen, når jeg er lidt mere vågen

/J