Relayed mail not allowed ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-03-04 15:09

Hvad er problemet? Hvad betyder det at "Relayed mail to xx@skoleforeningen.de
not allowed"?
----------------------
Denne besked kunne ikke sendes af følgende årsag:

Følgende modtagere blev afvist af den/de fremmede mailserver(e).
Som regel er det pga. forkert indtastet modtageradresse, eller at
modtagerens mailadresse ikke eksisterer mere.
Herunder er to linier med fejlbeskrivelsen fra modtagerens mailsystem,
der beskriver hvorfor modtageren blev afvist.

Recipient: <xx@skoleforeningen.de>
Reason: Relayed mail to xx@skoleforeningen.de not allowed

Vær venlig at give besked til PostmasterFJERN@mail.sonofon.dk
hvis De opfatter problemet som en fejl i vort postsystem.
Ved henvendelse til postmaster vedlæg da venligst en kopi
af denne besked.
-----------------------
Claus

Fra : Martin

Dato : 13-03-04 15:20

Claus E Beyer wrote:
> [...]
> hvis De opfatter problemet som en fejl i vort postsystem.
> Ved henvendelse til postmaster vedlæg da venligst en kopi

Hmmm ... har du angivet den rigtige smtp adresse i dit mailprogram eller
sender du med outlook 2003 ?

--
<><><><><><><><><><><><><><>
Med Venlig Hilsen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-03-04 16:06

"Martin" <dsl127518@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm ... har du angivet den rigtige smtp adresse i dit mailprogram eller
> sender du med outlook 2003 ?

SMTP og udbyder passer sammen, men kan det måske skyldes at jeg bruger min
TDC-mail-adresse som afsenderadresse på Sonofons SMTP-server? Det er kun når jeg
sender til @skoleforeningen.de at jeg har problemet. Det ser ud som om at det
først er "skoleforeningen.de"s mailserver der afviser e-mailen. Hvis man
benytter en forkert SMTP-server bliver e-mailen som regel aldrig sendt, mens min
e-mail "ryger af sted", og så kommer der en fejlmelding kort tid efter i min
indbakke.

-cb

Fra : Martin

Dato : 13-03-04 17:36

Claus E Beyer wrote:
> [...]
> sendt, mens min e-mail "ryger af sted", og så kommer der en
> fejlmelding kort tid efter i min indbakke.

Hvilket net kører du på ? TDC eller Sonofon ... hvis du kører på TDC net og
bruger Sonofon vil du få en relay denied meddelselse ... (og omvendt
selvfølgelig c",)

men som sagt hvis du bruger outlook 2003 så er der nogle spamfiltre der
opfatter det som spam og sender en relay denied meddelselse tilbage - det
gør de i hvert fald hos D-hosting.

--
<><><><><><><><><><><><><><>
Med Venlig Hilsen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-03-04 07:53

> Hvilket net kører du på ? TDC eller Sonofon ... hvis du kører på TDC net og
> bruger Sonofon vil du få en relay denied meddelselse ... (og omvendt
> selvfølgelig c",)

Jeg kører på Sonofon GPRS via CBBMobil og derfor kobler jeg på "mail.sonofon.dk"
som SMTP-server, og det går fint undtagen når jeg sender e-mail til
xx@skoleforeningen.de.

> men som sagt hvis du bruger outlook 2003 så er der nogle spamfiltre der
> opfatter det som spam og sender en relay denied meddelselse tilbage - det
> gør de i hvert fald hos D-hosting.

Jeg bruger Outlook Express.

-cb

Fra : Martin

Dato : 14-03-04 17:20

Claus E Beyer wrote:
> Jeg kører på Sonofon GPRS via CBBMobil og derfor kobler jeg på
> "mail.sonofon.dk" som SMTP-server, og det går fint undtagen når jeg
> sender e-mail til xx@skoleforeningen.de.

så vil jeg umiddelbart sige at fejlen ligger hos skoleforeningen ?

--
Med Venlig Hilsen