Andet multimedie
PSD-filer fra url'er
Fra : storm

Dato : 25-04-01 19:47

Er der noget specielt man skal være opmærksom på, eller hvorfor får jeg ikke
lov at sige "gem destination som.." når jeg højreklikker (PC) på en PSD fil
som er oppe i min browser, alle muligheder for at gemme eller vise kode er
"greyet" ud?
Ok - jeg bør måske finde en browser gruppe at spørge, men sådan en har jeg
ikke lige ved hånden.

nina

Fra : Bent skohorn

Dato : 25-04-01 19:59

> [...]
fil
> som er oppe i min browser, alle muligheder for at gemme eller vise kode er

Hvad sker der hvis du højreklikker på linket til filen og vælger gem som?
Hvis der ikke er et link og du ikke selv har styr på det der html pjat så
skriv hvor filen/filerne kan findes, så laver jeg en side med links :)

> nina

Bent

Fra : storm

Dato : 25-04-01 20:18

"Bent skohorn" <a@b.c> skrev

> Hvad sker der hvis du højreklikker på linket til filen og vælger gem som?
> Hvis der ikke er et link og du ikke selv har styr på det der html pjat så
> skriv hvor filen/filerne kan findes, så laver jeg en side med links :)

Supertak.
Nu har 2 forskellige mennesker fortalt mig hvad jeg skulle gøre, men det er
først nu når jeg LÆSER dit svar at jeg forstår at jeg slet ikke skal have
den op i min browser - og så virker det jo.
Pinligt - hvor svært kan det være.

nina

Fra : storm

Dato : 25-04-01 20:22

"Bent skohorn" <a@b.c> skrev

> Hvad sker der hvis du højreklikker på linket til filen og vælger gem som?
> Hvis der ikke er et link og du ikke selv har styr på det der html pjat så
> skriv hvor filen/filerne kan findes, så laver jeg en side med links :)

Men hvis jeg selv ville gøre det - kræver det så at jeg har lagt filen ud på
en hjemmeside, og så smider url'en ind i en mail?

:-? nina

Fra : Bent skohorn

Dato : 25-04-01 21:27

"storm" <klaura@post12.tele.dk> wrote in message
> "Bent skohorn" <a@b.c> skrev

> Men hvis jeg selv ville gøre det - kræver det så at jeg har lagt filen ud

> en hjemmeside, og så smider url'en ind i en mail?
>
> :-? nina
ikke forstået.. vil du lave en side selv, eller vil du bare kunne gemme
dokumenter fra rundt omkring? eller..eeeg?

Fra : storm

Dato : 25-04-01 21:53

"Bent skohorn" <a@b.c> skrev

> ikke forstået.. vil du lave en side selv, eller vil du bare kunne gemme
> dokumenter fra rundt omkring? eller..eeeg?

- Jeg vil gerne lige ku' vise f.ex. en skærmdump-situation, som f.ex.
Madsen hun ofte gør!
Men så skal jeg vel bare smide filen på en webserver et sted og så lige
smide url'en i et newsgroup indlæg - det er hvad jeg mener.
Ja, altså det er kun fordi jeg spørger jeg bliver klogere... (siger jeg til
mig selv).

nina

Fra : Madsen

Dato : 25-04-01 22:08

"storm" <klaura@post12.tele.dk> skrev:

> - Jeg vil gerne lige ku' vise f.ex. en skærmdump-situation, som f.ex.
> Madsen hun ofte gør!

Godt nok ser jeg lidt tøset ud, men jeg er altså en han! ;)
Det er selvfølgelig ikke nemt at vide ud fra navnet, så du
er undskyldt. :D

--
Mvh. Thomas Madsen ;)
(Remove »who« in email)

Fra : Madsen

Dato : 25-04-01 22:26

> [...]

> så lige smide url'en i et newsgroup indlæg - det er hvad jeg mener.
> Ja, altså det er kun fordi jeg spørger jeg bliver klogere... (siger jeg til

Jeg har hørt noget om et gammelt ordsprog der siger at den der
spørger er dum i 10 sec. Den der aldrig spørger er dum resten
af livet. (Det er helt sikkert en der har spurgt meget der er kommet
frem til det, for det er sgu vise ord IMHO.)

Tilbage til det med link til filer og alt det her, så er det nøjagtig som
du beskriver, at jeg gør. Jeg har 10 Mb serverplads hos WOL som
jeg bare bruger til at smide screenshots og andet rod op på.
Der trænger gevaldigt til at blive ryddet op, men jeg får mig aldrig
taget sammen til det. :}

Jeg bruger et program der hedder WS_FTP Pro til at flytte filer
frem og tilbage med og det er ret nemt at gå til. WOL har på deres
hjemmeside en god vejledning i hvordan man indstiller det program,
men det kunne jo være du havde lyst til at bruge noget andet, så
linket til WOL vil jeg vente lidt med.
Som du selv siger så skriver jeg altså bare linket til filen i beskeden
og prøver lige af om den virker inden, for det kan jo fejle med at
få det rette link skrevet ned. Det er desværre ikke altid jeg rammer
de rigtige taster.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : storm

Dato : 26-04-01 06:11

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev

> [...]
> hjemmeside en god vejledning i hvordan man indstiller det program,
> men det kunne jo være du havde lyst til at bruge noget andet, så

Super - tak skal du have.

> [...]
> og prøver lige af om den virker inden, for det kan jo fejle med at
> få det rette link skrevet ned. Det er desværre ikke altid jeg rammer

Nej, det er jo netop det med ét billede og 1000 ord!
Så kan jeg snakke mere præcist i fremtiden.

nina