Andet multimedie
en fejl i photoshop 7? grid og px
Fra : Peter Loumann

Dato : 13-03-04 14:03

Hej eksperter

Jeg skulle lige lave et stykke pillearbejde og satte photoshop 7 til
at vise gitter (grid) på pixel-niveau. Det vil den ikke! På 16*16px
får jeg 21½*21½ felter. Ganske det samme sker i photoshop elements 2.
Det lykkedes heller ikke med transparens-skaktern. Jeg endte med at
installere psp bare for den lille opgave.

Er det mig der kvajer mig, eller har jeg fundet en bug?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-03-04 14:12

Peter Loumann skrev:

> Er det mig der kvajer mig, eller har jeg fundet en bug?

En bug som findes i Photoshop 7, CS og åbenbart også Elements.
Photoshop 6 har den ikke. Adobe er klar over det, men hvornår de
løser det, ved jeg ikke.

Hvad sker der hvis du stiller gitteret til dots i stedet for
dashed lines? Passer det så ikke?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-03-04 14:24

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>En bug som findes i Photoshop 7, CS og åbenbart også Elements.
>[...] Adobe er klar over det, men hvornår de
>løser det, ved jeg ikke.

Lidt pinligt! Ja, det der er med i Elements, er ren photoshop.

>Hvad sker der hvis du stiller gitteret til dots i stedet for
>dashed lines? Passer det så ikke?

Jo, sandelig! Men det ku' jeg altså ikke gætte. Det ku' ellers have
sparet mig for meget bøwl.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-03-04 14:47

Peter Loumann skrev:

> Lidt pinligt!

Efter sigende så har de svært ved at løse det, fordi det svinger
fra den ene computer til den anden. Jeg har f.eks. ca. 1½ pixel i
linealen for hver enkelt gitter-pixel på en 20,1" TFT, som kører
i 1600 x 1200. Forleden sad jeg ved en 23" TFT som kører i 1920
x 1200 og den havde næsten 3 pixels i linaelen for hver enkelt
gitter-pixel, men mon ikke de får det løst på et tidspunkt.
Det skulle da være mærkeligt andet, når det har fungeret engang.

[Dots i stedet for dashed lines]

> Jo, sandelig! Men det ku' jeg altså ikke gætte. Det ku' ellers
> have sparet mig for meget bøwl.

Så kunne du jo bare have spurgt noget før ;)

--
Hilsen
Madsen