Andet multimedie
bentjuul 3670
Beskadiget TIF-fil
Fra : Viggo Pedersen

Dato : 13-03-04 11:38

Hej - er der nogen i gruppen som har et godt bud på, hvordan man reder en
tif-fil som tilsyneladende er beskadiget.
Når jeg forsøger at åbne i PhotoShop kommer følgende fejlmeddelelse: "kan
ikke åbnes, der fandtes en uventet arkivslutning".
mvh Viggo

Fra : Peter Græbe

Dato : 13-03-04 13:04

Viggo Pedersen skrev:

> Hej - er der nogen i gruppen som har et godt bud på, hvordan man reder en
> tif-fil som tilsyneladende er beskadiget.

Et skud i tågen.
Det kan da være, at Words TIFF-filter er mindre kritisk end Photoshops.
Prøv at montere TIFFen i Word. Gem efterfølgende 'som Web-side'.
WOrd vil konvertere TIFFen til PNG og/eller JPG. Med lidt held bliver
kalorius repareret ved samme lejlighed.

Peter Græbe

Fra : Jens Andersen

Dato : 13-03-04 18:17

Jeg har selv med held flere gange redet filer der ikke kunne åbnes på
"normal" vis, ved at åbne dem i Winoows Paint, marker alle filer i boxe med
fil type.
Derefter gemmer jeg med rette "efternavn"

Hilsen Jens