The Cult
Fra : Jørn Weissert

Dato : 13-03-04 09:17

Hej.
Gennem et stykke tid har jeg undret mig over baggrunden for sangen Edie
(Ciao baby) med The Cult. (en af de sange der for mig aldrig bliver
trættende) :)

Jeg går ud fra, at den handler om en kvindes død (selvmord)
Nogen der kender historien ?

Fra : Peter G

Dato : 13-03-04 11:29

Jørn Weissert skrev:

> Jeg går ud fra, at den handler om en kvindes død (selvmord)
> Nogen der kender historien ?

Det er en hyldestsang til Edie Sedgewick, en meget smuk kvinde som var
associeret med Andy Warhol tilbage i 60'erne. En slags semi-model, semi-
skuespiller, semi-groupie.

Døde af et udsvævende liv og stoffer i 1971.

Læs mere her:
http://www.rams.demon.co.uk/esmain.htm

--
Regards, Peter
Topposters/bottomquoters will be killfiled in silence.

Fra : Jørn Weissert

Dato : 13-03-04 11:56

mange tak skal du have :)

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-03-04 18:53

Jørn Weissert wrote:

> Gennem et stykke tid har jeg undret mig over baggrunden for sangen
> Edie (Ciao baby) med The Cult. (en af de sange der for mig aldrig
> bliver trættende) :)

Sjovt du nævner Cult, jeg havde lige en af de gamle
skiver på i går - Electric - long time no hear.

Måske ikke epokegørende, men det rykker sg*!

Ole Thomsen

Fra : bettersexinc

Dato : 14-03-04 13:31

> Sjovt du nævner Cult, jeg havde lige en af de gamle
> skiver på i går - Electric - long time no hear.
>
> Måske ikke epokegørende, men det rykker sg*!
>
> Ole Thomsen

Den plade er dælme osse den fedeste oversete plade jeg kender....

JW