Hvorfor er Outlook egentlig
Fra : Peter Malling

Dato : 13-03-04 04:50

Når Outlook henter post, sker det ved at den henter een mail ad
gangen, og det tager 1 sekund (nogen gange meget mere) eller mere for
hver mail der skal hives indenbords. Og det på trods af at jeg har
bredbåndsforbindelse. Man skulle ikke synes at det skulle tage så lang
tid at hente de relativt få kb, der er i en mail. Ved andre
mailprogrammer, jeg tidligere har brugt, inkl. OE, hentes posten langt
hurtigere. Hvad kan det skyldes, og kan man gøre noget ved det?

/Peter.

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-03-04 10:26

Peter Malling <malling@iname.com> wrote:

> [...]
> har bredbåndsforbindelse. Man skulle ikke synes at det skulle tage
> så lang tid at hente de relativt få kb, der er i en mail. Ved andre

Kører du virusscanning af indgående mails? Det kan nedsætte hastigheden
ganske betydeligt (jeg bruger selv OE 6.0, og der er er en mærkbar
forkskel i hastighed når jeg disabler mit AV program).

--
Jesper Lund

Fra : Calle.

Dato : 13-03-04 10:51

Jesper Lund wrote:
> Kører du virusscanning af indgående mails?
Det er man jo næsten nødsaget til nu om dage ;-(

--
Calle.

Fra : Peter Malling

Dato : 13-03-04 22:05

"Jesper Lund" wrote

> Kører du virusscanning af indgående mails? Det kan nedsætte hastigheden
> ganske betydeligt (jeg bruger selv OE 6.0, og der er er en mærkbar
> forkskel i hastighed når jeg disabler mit AV program).

Jo, men selv om jeg disabler NAV, er den alligevel længe om det, hvis
jeg sammenligner med, hvor lang tid det tog at hente post med f.eks.
Agent, over en alm. modem, tilbage i midthalvfemserne.

Mvh Peter.

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-03-04 22:48

> [...]

> hvis jeg sammenligner med, hvor lang tid det tog at hente post med
> f.eks. Agent, over en alm. modem, tilbage i midthalvfemserne.

Så tror jeg problemet er din mail server.

--
Jesper Lund