Hvilken musikgenre ?
Fra : Martin Ploug

Dato : 13-03-04 01:10

Hej

Jeg leder efter noget musik i stil
med det der er på bandet Filurs hjemmeside

http://www.filurnet.com

Jeg ved, at nummeret hedder Closer og er med Filur,
men er her nogen, der kan fortælle mig, hvilken genre det er,
og evt. give mig nogle navne på nogle kunstnere, som laver instrumentalmusik
samme genre ?

Meget gerne i stil med Closer - jeg kan godt lide den der instrumentale lidt
lydflade-agtige stil.

På forhånd tak

Hilsen Martin

Fra : bettersexinc

Dato : 13-03-04 11:52

er her nogen, der kan fortælle mig, hvilken genre det er,
> og evt. give mig nogle navne på nogle kunstnere, som laver
instrumentalmusik
> samme genre ?

Hey Martin.

Jeg vil kalde stilen "Progressive house"

Du vil helt sikkert kunne lide Lexicon Avenue's full lenght album som hedder
"Nite Life"
Den indeholder en masse forskellige fantastiske kunstnere bl.a "Ctrl" med
"Casa del regardo" Som jeg synes er et simpelt, men utrolig fedt nummer.
Ellers vil jeg foreslå Sasha med albummet: "airdrawndagger" Det er et godt
valg hvis du, som jeg, heller IKKE er til "smadre-techno".....

Ellers andre lækre kompositioner:

Telepópmusik - Breathe
Josh Gabriel - Wave 2 (Charlie May tsunami rmx)
Mandalay - Deep love (Charlie May rmx)
Classified Project - Eyecatcher (Snafu rmx)
Charlie May - Gkp
Circulation - Chocolate
Og en af mine egne favoritter: Madoka - Dive (moshic & zidan rmx)

...og ja. Jeg synes at alt hvad Charlie May rører ved, bliver kanon godt !

Mvh J. Wagner