Baglæns Line [VB6]
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 11-03-04 17:51

Hejsa,

En app tegner skrå linier i en PictureBox. Nogle brugere vil gerne have 0
(x-akse) til venstre, nogle vil gerne have 0 til højre. Man er dog enige om,
at 0 (y) er i toppen...

Jeg kan godt finde ud af at vende det hele, men jeg syn's ikke, at jeg gør
det særlig smart. Så mit spørgsmål er: Har nogen en bedre/hurtigere/smartere
løsning end nedenstående, som er en *stærkt* simplificeret udgave af, hvad
jeg laver:

Public RightLeft as Boolean

Private Sub Command1_Click()
Dim x As Integer
RightLeft = Check1.Value = 1
With pic
.ScaleMode = 0
.ScaleWidth = 100
.ScaleHeight = 400
If RightLeft Then
.ScaleLeft = -.ScaleWidth
End If
End With

x = 50
'x er naturligvis i virkeligheden resultatet af en række beregninger

If RightLeft Then
x = -x
End If
pic.Line (0, 0)-(x, 200)
End Sub

Tak for ideer

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Gert Krabsen

Dato : 13-03-04 12:32

Bortset fra, at jeg altid ville placere 0.0 i nederste venstre hjørne, men
jeg er jo osse gammel soldat..

...så kan jeg ikke se, at du kan finde en funktion der er meget kortere end
een linie:

   > x = -x

jeg havde nok i stedet brugt

   X = pic.width-x

for ikke at skulle pille ved .Scale-værdier mere end højst nødvendigt..

men resultatet er jo det samme.

mvh

Krabsen

--