Grafikkort forvirring!!!!!!
Fra : NFE

Dato : 12-03-04 11:17

Hej NG

Jeg har fået til opgave at finde et grafikkort til en god ven. Jeg har
siddet og kigget hos forhandlere og edbpriser og jeg er kun blevet mere
forvirret over det hav af grafikkort der findes. Kortet må koste ca 1000 kr
og skal sidde i et Chieftec AL-01DB/300w kabinet med et ABIT VT7 bundkort og
en P4 2.8Ghz 800 og 2x256 mb kingston PC3200 DDR. PC'en skal kunne bruges
til spil. Jeg har kigget på et POINT of VIEW GeForceFX 5600XT/256MB til 1049
kr hos Midtdata, er det et ok kort?
Det er ligegyldig om det er et GeForce el et Radeon kort. Kommentarer og
forslag modtages med glæde.

På forhånd tak
NFE

Fra : Lasse

Dato : 12-03-04 11:38

"NFE" <efrahmn@REMOVEhotmail.com> wrote in message
> [...]
1049
> kr hos Midtdata, er det et ok kort?
> Det er ligegyldig om det er et GeForce el et Radeon kort. Kommentarer og

Jeg ville nok gå efter et GeForceFX 5700 eller 5700 Ultra hvis han er villig
til at smide 2-300 mere efter det.

Hvis det skal være Radeon, så gå efter 9600 PRO eller XT.

De ligger cirka i det prisleje.

Hilsen
Lasse

Fra : NFE

Dato : 12-03-04 12:26

> Jeg ville nok gå efter et GeForceFX 5700 eller 5700 Ultra hvis han er
villig
> til at smide 2-300 mere efter det.

Midtdata har et ASUS V9570/TD/128MB DDR - GF FX5700 til 1175kr - det ser for
mig ud til at være et rimelig køb i den pridklasse....

Mvh. NFE

Fra : Martin Johansson

Dato : 12-03-04 18:06

"NFE" <efrahmn@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> villig
>

> Midtdata har et ASUS V9570/TD/128MB DDR - GF FX5700 til 1175kr - det ser
for
> mig ud til at være et rimelig køb i den pridklasse....

Jeg må på det kraftigste fraråde at handle med Midt-Data.
Se min oplevelse her:
http://shorterlink.com/?1CQ8A2
http://shorterlink.com/?L48TQI

Desuden, vil et Radeon 9600 Pro eller XT være et bedre og hurtigere valg.
Det koster lidt mere, men er IMHO pengene værd.

Fra : Mogens

Dato : 12-03-04 22:05

On Fri, 12 Mar 2004 18:06:23 +0100, "Martin Johansson"
<martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote:

>Jeg må på det kraftigste fraråde at handle med Midt-Data.

Og så for balancens skyld vil jeg da lige gøre det modsatte.

Jeg har i årenes løb smidt en ca 20.000 kr hos Midtdata
og der har aldrig nogensinde været problemer med
forsendelserne.

En enkelt gang er en CD brænder stået af efter nogen
måneder, men den blev prompte byttet til en ny.

Jeg kan kun anbefale Midtdata på det varmeste.

mvh Mogens

Fra : Lasse

Dato : 12-03-04 22:37

"Mogens" <Mogens@nospam.nowhere> wrote in message

> [...]
> måneder, men den blev prompte byttet til en ny.
>
> Jeg kan kun anbefale Midtdata på det varmeste.

Har heller aldrig haft problemer med dem, og de virker meget reelle.

Lasse

Fra : dk_sz

Dato : 21-03-04 14:58

> Jeg har i årenes løb smidt en ca 20.000 kr hos Midtdata
> og der har aldrig nogensinde været problemer med
> forsendelserne.

Det har jeg.. Bad dem om at samle en computer. De sendte den med forkert
(dårligt)kabinet+(lille)strømforsyning og en harddisk for lidt... Og det var
ikke ligefrem
sådan de var hjælpsomme med fx en anden strømforsyning + harddisk.. Næ
nej...
Den måtte jeg bestille uafhængigt(+harddisk) i ny ordre og betale fuld pris
for alt etc.

God kunde service ville have været (jeg var egentligt flink og mente godt
jeg kunne overleve det med kabinettet.. Det var åbenbart en fejl at være
flink..) at
tilbyde fri forsendelse + bytte af størmforsyning (og evt. lade mig betale
difference i pris).

De indrømmede da fejlene og sagde undskyld.. Men det var altså også det..
Og ja.. Vi har not smidt ca. 25.000 (lige hvad jeg p.t. kan huske, måske er
det mere)
i årenes løb hos Midt-Data...

* Hvad jeg bare er mest træt af er hele situationen tvang mig til at bruge
det på at
dobbeltchekke alle komponenter i computeren (altså slå serienumre op på
nettet mv.).
* Jeg var også nødt til at begynde at rode med indsætte ny strømforsyning og
harddisk...
* Og så vidste det sig til den ny strømforsyning kølede minimalt så jeg
skulle indsætte
nye ekstra blæsere.... Men det lort spasser kabinet havde ikke nogle
ordentlig plads til dem..
* Og læg dertil computeren var en 1½ måned forsinket grundet lagerstatus
angiveligt havde
skiftet samme minut som jeg indgav orderen... Og læg dertil at diverse
prisnedsættelser ikke
var reflekteret i prisen...

Så..... Jeg er stadigvæk lidt sur som man måske kan læse

mvh
Thomas

Fra : NFE

Dato : 13-03-04 09:49

> Jeg må på det kraftigste fraråde at handle med Midt-Data.
> Se min oplevelse her:

Det er ikke min erfaring, vi har i min omgangskreds købt ca 10 pc'er hos
Midtdata de sidste par år. Vi har haft et par defekte grafikkort en harddisk
og en strømforsyning, alt er blevet byttet uden problemer---

NFE

Fra : dk_sz

Dato : 21-03-04 14:45

> Jeg må på det kraftigste fraråde at handle med Midt-Data.

Det vil jeg faktisk også...

mvh
Thomas

Fra : Simon

Dato : 13-03-04 21:24

> [...]
for
> mig ud til at være et rimelig køb i den pridklasse....

Jeg kan ikke anbefale ASUS, faktisk ville jeg råde enhver til ikke at købe
ASUS.
(Jeg ville selv købe et MSI grafikkort, et geforce FX 5700 Ultra, hvis jeg
havde råd. Jeg mener at jeg havde fundet en til under 1200 for ca en uge
siden, men kan ikke finde den nu. Eller nogen FX 5700 Ultra til under
1200,-. IT-Butikken har en SPARKLE Platinum Series - SP8836U-PT - Pc,
NVidia GeForce FX 5700 Ultra, til 1214,- , men det er jo lidt mere end de
1000,- kr.)

De nVidia-kort der hedder "etEllerAndet" 'XT' er de langsomste i serien og
dem med 'Ultra' er de hurtigste i serien.
Hos Radeon er de kort med 'XT' og 'Pro' de hurtigste, og dem med 'SE' de
langsomste, i pågældende serie.

Gå efter de "hurtige" grafikkort.

MVH
Simon

Fra : Aslan

Dato : 12-03-04 13:55

NFE wrote:

> Det er ligegyldig om det er et GeForce el et Radeon kort. Kommentarer
> og forslag modtages med glæde.

http://www6.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Aslan

Fra : Brian Lund

Dato : 12-03-04 14:37

> [...]
1049
> kr hos Midtdata, er det et ok kort?
> Det er ligegyldig om det er et GeForce el et Radeon kort. Kommentarer og

Radeon 9600 Pro eller XT!

Det ville jeg gå efter hvis jeg kun havde 1000 kr :)

Brian

Fra : Joe Sandøe

Dato : 13-03-04 13:34

Hej NFE
Jeg vil bare lige knytte den kommentar, at 1000 kr. til grafikkort der skal
bruges til spil (måske 3D-spil) er noget i underkanten i forhold til resten
af maskinen.
Nu kommer det selvfølgelig også an på hvilken skærmstørrelse der er tale om.
Hvis der skal køres i 1280x1024 og over vil grafikkortet klart blive
flaskehalsen i 3D-spil.
Ellers i mellemkategorien vil jeg anbefale et GeForce 5900XT - det kan fået
til lige under 1500 kr.

Venlig hilsen Joe

Fra : NFE

Dato : 14-03-04 19:47

> [...]
> flaskehalsen i 3D-spil.
> Ellers i mellemkategorien vil jeg anbefale et GeForce 5900XT - det kan

Jeg har også fortalt ham at det er lidt i underkanten, men grafikkortet er
et punkt hvor mange sparer kroner, mange vil hellere bruge penge på en
større CPU selv om de ikke kan mærke ved alm brug om CPU'en er 200 mhz
større el. mindre.

Mvh. NFE

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 16-03-04 20:03

> [...]
1049
> kr hos Midtdata, er det et ok kort?
> Det er ligegyldig om det er et GeForce el et Radeon kort. Kommentarer og

Til den pris, så køb i stedet et Radeon 9600XT.

Det er en del hurtigere, og man får vistnok stadig en tilgodeseddel til
Half-Life 2 med.

Vil han lidt højere op, så kan man få et Radeon 9800 til omkring 1740,-.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 16-03-04 20:09

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Vil han lidt højere op, så kan man få et Radeon 9800 til omkring 1740,-.

Tjah, og så kan man få et 9800 Pro til 1798,-..

Det er jo et endnu bedre køb.

VH
Henrik

Fra : Joe Sandøe

Dato : 17-03-04 23:21

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> wrote in message
> Tjah, og så kan man få et 9800 Pro til 1798,-..
>
> Det er jo et endnu bedre køb.
>
> VH
> Henrik

Efter min mening klart det beste pris/ydelses køb i denne tid

VH Joe