Andet multimedie
bentjuul 3670
Warhol Plugin?
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 12-03-04 09:30

Hejsa
Jeg har et portræt (datter), som jeg godt kunne tænke at lave på samme måde
som Andy Warhol`s billeder af Marylin Monroe. Findes der et plugin til PS7,
som automatisk kan lave disse POPART billeder (eller hvad det nu hedder)
Eksempel: http://www.rogallery.com/warhol_andy/awarhohm-3-sbm-marylin.htm

Mvh. Bo

Fra : hcma

Dato : 12-03-04 15:42

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
PS7,
> som automatisk kan lave disse POPART billeder (eller hvad det nu hedder)

Prøv evt. med Filter -> Artistic -> Cutout
m v h
hc

Fra : Storm

Dato : 13-03-04 13:53

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> [...]
> som automatisk kan lave disse POPART billeder (eller hvad det nu hedder)

Jeg ville lave det i hånden - f.eks:

1. Image - mode - grayscale.
Sørg for at billedet er kontrastfyldt, med en ensartet baggrund.
(Evt en tur i Curves 75% lidt op og 25% lidt ned).

2. Image - Adjustment - posterize.
Vælg det antal farver du vil anvende (antal nivauer).

3. Beslut hvor mange og hvilke farver du vil bruge.

4. Image - mode - rgb/cmyk (hvilket farverum du vil bruge).

5. Med tryllestaven (tolerance til f.eks. 3) vælger du en gråtone,
og select similar. Det valgte giver du den farve du vil give det.

6. Fortsæt med hver enkelt af dine gråtoner til du har dit resultat.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 15-03-04 18:22

Tak skal I ha` - er i fuld gang ........
Hilsen Bo