Radeon 9600pro fryser.
Fra : Anders Lerager

Dato : 11-03-04 14:39

Hej.

Nu har jeg efterhånden prøvet alt synes jeg selv, så ville lige høre om der
var nogle kloge mennesker herinde der kan hjælpe mig.

Og ja, jeg har prøvet at søge på google efter svar, men intet har hjulpen.

Problemet er at mit grafikkort fryser efter ca. 5 min inde i spil; Det er
ikke PSU, det er en chieftec 360watt, jeg har prøvet at slå "Fast Write"
fra, og har prøvet at slå "VPU Recover" intet har hjulpen.

Har prøvet disse drivere og ingen af dem har hjulpen;
Catalyst 3.6
Catalyst 3.7
Catalyst 4.2
Catalyst 4.3
Omega 2522

Hilsen Anders.
Enhver form for hjælp vil blive påskønnet.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 11-03-04 15:36

"Anders Lerager" <bjqrne_leet@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Omega 2522
>
> Hilsen Anders.
> Enhver form for hjælp vil blive påskønnet.

Nu er Chieftec ikke en ret god PSU så den skal du ikke helt afvise at
kunne være skyld i sagerne.

Men når det nu er sagt, så prøv eventuelt at gå ned til AGPx4 eller
lavere (skal muligvis klares i BIOS). Derudover er det væsentligt at
vide hvilket bundkort du bruger og om du har installeret de nyeste AGP
drivere dertil.

Undersøg også om der er god udluftning i dit kabinet. Prøv evt. at pille
kabinetsiden af for at give bedre luftflow til grafikkortet. Dette kan
dog medføre at harddiskene ikke får tilstrækkelig køling så det skal du
også være opmærksom på.

Det kan være langt flere ting end disse men prøv dem først

mvh Bernhard

Fra : Anders Lerager

Dato : 11-03-04 20:24

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> lavere (skal muligvis klares i BIOS). Derudover er det væsentligt at
> vide hvilket bundkort du bruger og om du har installeret de nyeste AGP

Bundkortet er MSI 655, installeret med driverne der fulgte med CD'en da jeg
købte boardet, jeg kan ikke finde andre drivere dertil.

> [...]
> kabinetsiden af for at give bedre luftflow til grafikkortet. Dette kan
> dog medføre at harddiskene ikke får tilstrækkelig køling så det skal du

Jeg har prøvet begge dele nu, både sætte den ned på 4x og tage siden af og
det hjalp desværre ikke, så jeg er stadig åben for forslag.

Hilsen Anders

Fra : DrNo

Dato : 11-03-04 21:24

"Anders Lerager" <bjqrne_leet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Bundkortet er MSI 655, installeret med driverne der fulgte med CD'en da
jeg
> købte boardet, jeg kan ikke finde andre drivere dertil.

Check lige her om du har den nyeste AGP-driver:
http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=424&kind=1

Fra : Brian Lund

Dato : 12-03-04 00:37

> Bundkortet er MSI 655, installeret med driverne der fulgte med CD'en da
jeg
> købte boardet, jeg kan ikke finde andre drivere dertil.

Prøv med "den rigtige" driver - www.ati.com ;)

Brian

Fra : Bernhard Ege

Dato : 12-03-04 00:45

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in message
AGP

> jeg
>
> Prøv med "den rigtige" driver - www.ati.com ;)

Hvad mener du med det? Anders har allerede prøvet flere udgaver af
catalyst. Det som jeg er inde på er driveren til bundkortet som også er
meget vigtig.

mvh Bernhard

Fra : Brian Lund

Dato : 12-03-04 14:12

> Hvad mener du med det? Anders har allerede prøvet flere udgaver af
> catalyst. Det som jeg er inde på er driveren til bundkortet som også er
> meget vigtig.

Hov, du har ret, men det var jo også sent jeg skrev det :)

Brian

Fra : Bernhard Ege

Dato : 12-03-04 22:38

> Hov, du har ret, men det var jo også sent jeg skrev det :)

Sådan kan det jo gå

mvh Bernhard