POP UPS en masse
Fra : Peter

Dato : 10-03-04 13:48

Hej Gruppe

Håber nogen kan hjælpe mig ???

Jeg kører jævnligt Ad-aware og Spybot, men dette er tilsyneladende ikke nok.
Hvis jeg forlader pc'en i 5-10 minutter er skærmen fyldt med reklamer.

Er der nogen der ved om der evt. findes et Norton værktøj der kan fjerne
disse?

Hilsen
Peter

Fra : KM

Dato : 10-03-04 14:37

Får dig en Pop-Up-Killer.. De virker også noget bedre mod pop-ups end
ad-aware gør.. Ad-aware snupper kun spyware hvorimod pop-ups gerne er
scripts der er lagt ind i hjemmesider...

KM

Fra : Michael U. Hove

Dato : 10-03-04 14:45

Peter wrote:
> [...]
> Hvis jeg forlader pc'en i 5-10 minutter er skærmen fyldt med reklamer.
>
> Er der nogen der ved om der evt. findes et Norton værktøj der kan fjerne

Må jeg anbefale:

http://www.mozilla.org/

Mozilla, Firefox og Thunderbird *sparker* i alle henseender numse på
Internet Explorer/Outlook Express/Outlook osv.
Og så er der indbygget pop-up killer!

Open Source software til de fleste platforme.

mvh
/michael

Fra : Towli

Dato : 10-03-04 15:27

google har åsse pop-up blocker i deres suveræne toolbar på
toolbar.google.com

/T

Fra : KH

Dato : 10-03-04 15:46

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> google har åsse pop-up blocker i deres suveræne toolbar på
> toolbar.google.com

Er du da helt Towli?
Nå ja..
Hvis du gerne vil downloade mere spyware, så hent alle de toolbars, du kan
komme afsted med...
Mozilla losser "Brother Numsy" helt til Tibet...

"Rigtige mænd overclocker aldrig, de har råd til en hurtigere CPU"

Fra : Michael U. Hove

Dato : 10-03-04 16:25

Towli wrote:
> google har åsse pop-up blocker i deres suveræne toolbar på
> toolbar.google.com

Er det ikke lidt at angribe problemet fra den forkerte ende?

Google toolbaren indeholder adskillige "statistik" funktionaliteter, som
Google godtnok påståes kan slåes fra, men indtil de lægger kildekoden
ud, vil jeg se det før jeg tror det...

http://toolbar.google.com/privacy.html

/mvh
michael

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-03-04 17:51

On Wed, 10 Mar 2004 16:25:00 +0100, "Michael U. Hove"
<pots_72@e-mail.dk> wrote:

>Google toolbaren indeholder adskillige "statistik" funktionaliteter, som
>Google godtnok påståes kan slåes fra, men indtil de lægger kildekoden
>ud, vil jeg se det før jeg tror det...

Undskyld... det er vel ikke svært at tjekke, at toolbar'en med
PageRank disabled rent faktisk ikke sender data tilbage til Google?

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: også (og ikke osse)

Fra : Michael U. Hove

Dato : 10-03-04 19:04

Peter Brodersen wrote:

> Undskyld... det er vel ikke svært at tjekke, at toolbar'en med
> PageRank disabled rent faktisk ikke sender data tilbage til Google?

Nej selvfølgelig ikke.

Men hvis jeg skal til at sidde og pakkesniffe for at checke at min
"privacy" ikke bliver krænket, hvorfor så installere produktet til at
starte med?

Selvom Google sikkert er nogle absolut "cool guys", er det et firma som
alle andre, og som alle andre firmaer er de afhængig af indtægter.

Hvad tror du de gør med de informationer de får ind via Pagerank? De
sælger dem til firmaer så de kan analysere folks surfvaner. Hvis det
ikke er spyware omend i en sofistikeret form, ved jeg ikke hvad spyware
er. At man kan "slå Pagerank fra" gør mig ikke mere tillidsfuld overfor
toolbaren ell. Google.

Jvf iøvrigt:
http://www.google.com/privacy.html

/mvh
michael

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-03-04 19:21

On Wed, 10 Mar 2004 19:03:33 +0100, "Michael U. Hove"
<pots_72@e-mail.dk> wrote:

>Men hvis jeg skal til at sidde og pakkesniffe for at checke at min
>"privacy" ikke bliver krænket, hvorfor så installere produktet til at
>starte med?

Eh... det samme kan vel siges om Windows og IE (som Google-bar'en jo
er til).

Jeg siger heller ikke, at du skal sidde og pakkesniffe (ligesom jeg
vil vædde en bæver på at du aldrig har læst og forstået hele
kildeteksten i din Thunderbird, Firefox eller nogen øvrige bare lidt
komplicerede Open Source-programmer). Jeg siger blot, at det vil være
kendt, hvis der sendes mistænkelig trafik.

Jeg vælger i hvert fald selv at vise den tillid til en lang bunke
leverandører og, ikke mindst, distributører.

Fra : Michael U. Hove

Dato : 10-03-04 20:36

Peter Brodersen wrote:

> Eh... det samme kan vel siges om Windows og IE (som Google-bar'en jo
> er til).

Absolut.

> [...]
> komplicerede Open Source-programmer). Jeg siger blot, at det vil være
> kendt, hvis der sendes mistænkelig trafik.

Mht. Mozilla har jeg mulighed for at læse kildekoden, hvis jeg skulle få
de lyster, dette er ikke tilfældet med Googles properitære software.
Stor forskel på mit tillidsbarometer.

Men du har ret, jeg *har* reelt ingen garanti for at min Firefox ikke
indeholder *ware ell. anden fordækt kode. Andet end fuldt tilgængelig
source.

> Jeg vælger i hvert fald selv at vise den tillid til en lang bunke
> leverandører og, ikke mindst, distributører.

Det gør vi jo alle sammen dagligt, men det er ikke ensbetydende med at
det er smart at man, for at forhindre en slags *ware, skal installere en
anden slags *ware (Vi kan vel blive enige om at Google toolbaren er
reklame, yes?!)

mvh
michael

Fra : F.Larsen

Dato : 10-03-04 22:25

"Peter" <secretpost_4@hotmail.com> wrote in message
> Håber nogen kan hjælpe mig ???

Slå javascript fra i din browser ...

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Hibbit

Dato : 10-03-04 23:23

secretpost_4@hotmail.com (Peter) wrote in

> Jeg kører jævnligt Ad-aware og Spybot, men dette er tilsyneladende
> ikke nok. Hvis jeg forlader pc'en i 5-10 minutter er skærmen fyldt med
> reklamer.

Jeg antager, at du benytter et Microsoft baseret operativsystem og Internet
Explorer som Internet browser ??

Hvis problemerne er bestående på trods af, at du har kørt de ovennævnte
programmer, så prøv at kigge i registry i nøglen
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run

Her kan du se hvilke programmer som udføres ved hvert login. Slet de ting,
som eventuelt ikke hører til.

Er du utryg ved at pille i registry, så ominstallér din computer, installer
SpywareBlaster, overvej om Internet Explorer er den rette browser eller om
sikkerhedsniveuet i browseren ikke er indstillet forkert til dit behov osv.

Keld