backup program - freeware?
Fra : HS

Dato : 10-03-04 09:51

Jeg ved ikke om dette er den rigtige NG for spørgsmål om backupprogrammer?

Men... kan nogen anbefale et godt freeware backupprogram. Det skal være nemt
at finde ud af og filerne skal ikke komprimeres. Der skal være kalender
indbygget for daglig backup på hverdage, der skal køre om natten.

Har Windows XP installeret, men sikkerhedsprogrammet der er indbygget kan,
så vidt jeg kan se, kun tage komprimeret backup.

Fra : JB

Dato : 10-03-04 10:12

> [...]
>
> Har Windows XP installeret, men sikkerhedsprogrammet der er indbygget kan,
> så vidt jeg kan se, kun tage komprimeret backup.

Du kan bruge en gl. dos kommando xcopy, du opretter
en tekstfil i notepad, kopier følgende kommando ind i den.

xcopy c:\dokumenter f:\BackUp /s /e /c /h /R /D /Y

Retter den til så den passer til dit behov. Gemmer tekstfilen med
navnet Backup.bat (mit valg)
Herefter opretter du en planlagt opgave for Backup.bat.

For at få en forklaring af parametrene /s /e /c /h /R /D /Y kan du
åbne en command prompt (kør - cmd) og skrive
xcopy /? | more

mvh
Jan

Fra : Knud Aagaard