Mozilla mail
Fra : Palle Jensen

Dato : 10-03-04 08:40

Hej,

Er i gang med at teste Mozilla's (1.6) mail del. Ser jo let og
intuitivt ud.

En ting som jeg dog ikke lige umiddelbart kunne lure, var om jeg kan
ændre den font som jeg composer i? Ligeledes fonten som almindelge
textmails har.

Default fonten er noget der ligner "Times New Roman", og jeg er mere
på talefod med noget Arial noget.

Jeg skal lige sige at jeg ikke skriver HTML formatterede mails hvis
jeg kan undgå det.

Kan man styre det, og i såfald hvordan?

På forhånd tak...

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 11-03-04 08:06

Palle Jensen <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev et indlæg
<Xns94A8582C46F50Chewbacca@62.243.74.163>:

>Jeg skal lige sige at jeg ikke skriver HTML formatterede mails hvis
>jeg kan undgå det.
>
>Kan man styre det, og i såfald hvordan?

I den engelske Mozilla:

Marker den ønskede konto
Edit > Properties
Vælg Composition og Addressing
Dernæst kan du fjerne markering i tjekfelt for HTML

Desværre kan man ikke (eller jeg kan ikke finde ud af det) skifte
format fra rent tekst til HTML under skrivning af en ny mail som man
kan i Outlook

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Frank W.

Dato : 11-03-04 16:04

On Thu, 11 Mar 2004 08:06:03 +0100, Jørgen Linde Sørensen
<NOSPAMng1@linde-sorensen.dk> wrote:

>Desværre kan man ikke (eller jeg kan ikke finde ud af det) skifte
>format fra rent tekst til HTML under skrivning af en ny mail som man
>kan i Outlook

Prøv evt Options->Format->Plain Text Only, hvis det er det der er
jeres problem ?

Hilsen
Frank W.

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 11-03-04 20:20

Frank W. <frnospam@ebox.dk> skrev et indlæg
<irv05011klr1kgddafagavgj8nim5vcpd9@4ax.com>:

>Prøv evt Options->Format->Plain Text Only, hvis det er det der er
>jeres problem ?

Mit problem er lige det modsatte at din løsning. Jeg har indstillet
Mozilla til at skrive ren tekst. Men enkelte gange vil jeg godt skrive
en mail i HTML - og så kan jeg ikke finde noget i Options der hedder
Format. Så når jeg en sjælden gang absolut vil skrive HTML er jeg nødt
til at gå ind Edit og ændre Properties, og stille tilbage når jeg har
skrevet mailen.

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 11-03-04 21:53

Den 11-03-2004 20:20, skrev Jørgen Linde Sørensen:
[...]
> [...]
> Format. Så når jeg en sjælden gang absolut vil skrive HTML er jeg nødt
> til at gå ind Edit og ændre Properties, og stille tilbage når jeg har

Prøv at holde 'Shift' nede når du klikker 'Compose' eller 'Reply', det
giver mulighed for HTML mail hvis default er ren tekst, og omvendt.
--
Mvh / Best Regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 13-03-04 10:51

"Morten K. Hansen" <spam@hansen-winkel.dk> skrev et indlæg
<c2qn4l.3vvit91.1@news.inquest.dk>:

>Prøv at holde 'Shift' nede når du klikker 'Compose' eller 'Reply', det
>giver mulighed for HTML mail hvis default er ren tekst, og omvendt.

Dejligt - den fidus kendte jeg ikke

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-03-04 16:09

Den Thu, 11 Mar 2004 08:06:03 +0100, skrev Jørgen Linde Sørensen
> [...]

>Edit > Properties
>Vælg Composition og Addressing
>Dernæst kan du fjerne markering i tjekfelt for HTML

Tak men....

Det var ikke lige det jeg mente.

Jeg har sat Mozila mail til at skrive plain text only.

Problemet er at når jeg skriver så er den font som Mozilla viser ikke
Arial eller lignende.

Jeg ved godt at Arial ville betyde formatteret text, men et er hvad
der vises og et andet er hvad der sendes.

Jeg vil gerne compose i en anden font en den default.

Ligesom man kan i alle andre mail programmer jeg kender (Outlook, OE,
Eudora...)

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 11-03-04 20:20

<s201501bg75jeuajbe94e4mpsve88rvbg4@4ax.com>:

>Tak men....
>
>Det var ikke lige det jeg mente.

Ok, så misforstod jeg dig - jeg opfattede dit spørgsmål sådan at du
lige nu havde indstillet til HTML, men helst ville skrive ren tekst.

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 11-03-04 23:09

Den 11-03-2004 16:08, skrev Palle Jensen:
> [...]
>
> Jeg vil gerne compose i en anden font en den default.
>
> Ligesom man kan i alle andre mail programmer jeg kender (Outlook, OE,

Det kan givetvis lade sig gøre vha. af filen userContent.css, som ligger
i chrome mappen i under din profil.
Jeg bruger selv denne fil til at ændre farve på signaturer mv. f.eks.:

/* To change the color of signature text to red*/
..moz-txt-sig, .moz-signature
{
color: red !important;
}

Problemet nu består i at finde ud af hvilken klasse der skal ændres, jeg
har forsøgt med: .moz-txt-body og .moz-txt dog uden held. Måske
..moz-txt-plain ? Men der kan google måske hjælpe dig.

Jeg håber at det kan få dig lidt på gled
--
Mvh / Regards

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-03-04 07:43

Den Thu, 11 Mar 2004 23:09:23 +0100, skrev "Morten K. Hansen"
<spam@hansen-winkel.dk> :

> [...]
>.moz-txt-plain ? Men der kan google måske hjælpe dig.
>
>Jeg håber at det kan få dig lidt på gled

Helt sikkert... Jeg sætter mig og piller ved det! Tak.

Fra : Palle Jensen

Dato : 14-03-04 09:04

Den Thu, 11 Mar 2004 23:09:23 +0100, skrev "Morten K. Hansen"
<spam@hansen-winkel.dk> :

>Det kan givetvis lade sig gøre vha. af filen userContent.css, som ligger
>i chrome mappen i under din profil.

Hmm... Kan kun finde en der hedder:

userContent-example.css

Er det den mon?

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 14-03-04 11:13

Den 14-03-2004 09:04, skrev Palle Jensen:

> Den Thu, 11 Mar 2004 23:09:23 +0100, skrev "Morten K. Hansen"
> <spam@hansen-winkel.dk> :

> Hmm... Kan kun finde en der hedder:
>
> userContent-example.css
>
> Er det den mon?

Nej, det er en fil der viser forskellige eksempler på hvad man kan med
userContent. Hvis ikke du har userContent.css i forvejen, opretter du
den samme sted (det er bare en tekstfil).

Og så skal du, desværre, genstarte Mozilla hver gang du har lavet
ændringer i filen.

For at teste at det virker kan du jo prøve at sætte signaturer til rød
tekst som jeg viste i et andet indlæg.

Skriv endelig igen hvis det er bøvlet.
--
Mvh / Regards