So Close
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-03-04 22:46

Den 124 februar bad eg om foreslag til lidt DVDindkøb og efterhånden som
jeg får set nogle af foreslagene, vil jeg da lige kommenterer dem kort.

Morten DH foreslog So Close og den har jeg lige fået set un (hjemkøbt
fra www.play.com).

So Close er helt fin underholdning. God action, fantastisk gode asian
babes og så er der også næsten en handling i filmen. Dog kun næsten.

Jeg kan dog ikke lade være med at sammenligne den med Naked Weapon (
http://www4.cd-wow.com.hk/detail_results_2.php?product_code=4457 ) der
bruger præcis de samme elementer tiltrækkende som So Close. So Close
holder en god rytme igennem hele filmen, med action jævnt fordelt ud
over den ca 100 minutter, hvorimod Naked weapon har en fjollet 15-20
minutter lang forhistorie sekvens, men til gengæld er actionscenerne i
Naked weapon lidt mere opfindsomme og underholdende.

Anyway, tak til Morten for tippet jeg blev bestemt ikek skuffet, og jeg
sender straks en anbefaling tilbage, for hvis du kan lide So Close, kan
vil du helt sikkert også syntes om Naked weapon.
Med venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : Morten DH

Dato : 10-03-04 19:24

> Anyway, tak til Morten for tippet jeg blev bestemt ikek skuffet, og jeg
> sender straks en anbefaling tilbage, for hvis du kan lide So Close, kan
> vil du helt sikkert også syntes om Naked weapon.

Helt sikkert, synes det var er underholdning og forstår ikke rigtig al den
kritik den har fået - bevares det er ikke Citizen Kane; men absolut
glimrende popkorn-underholdning...
Kender du forresten Naked Killer? Den blir ved at dukke om på min "måske
købes" liste...

Jeg så The Core her den anden dag - og blev noget eftertrykkeligt mindet om
hvorfor jeg søger mod asien mange gange når jeg leder efter spændende
film... magen til uinteressant bras skal man vist lede længe efter...

I øvrigt så jeg den koreanske Phone den anden dag - meget Ringu inspireret;
men ret effektiv gyser synes jeg... og den danske udlejningsdvd har et meget
effektivt DTS lydspor som nok skal få en op af sofaen en enkelt gang eller
2...

Har lige fået Infernal Affairs idag (min første og meget positive erfaring
med cdwow) og forventer Johnny To's PTU inden weekenden, så jeg ved godt
hvad jeg skal lørdag aften

Fra : Morten DH

Dato : 10-03-04 19:30

> [...]
> minutter lang forhistorie sekvens, men til gengæld er actionscenerne i
> Naked weapon lidt mere opfindsomme og underholdende.

Har du iøvrigt den udgave du linker til - og hvis ja, hvordan er kvaliteten?
Vakler nemlig lidt, den er godt nok billig; men HKL har udgivet en 2-disc
udgave og de plejer ikke at skuffe i A/V kvalitet...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-03-04 19:59

Morten DH escribió / skrev

> [...]
> kvaliteten? Vakler nemlig lidt, den er godt nok billig; men HKL har
> udgivet en 2-disc udgave og de plejer ikke at skuffe i A/V

Jeg har den jeg linkede til og den er helt fin. Den har endda et DTS
lydspor der rigtig sparker røv. Til tider kan billedet måske virke 2%
for håtrdt komprimeret, men det er noget man skal sidde og lede efter
for at få øje på.

Med mindre du er helt hooked på de ekstras der måtte være på HKL
udgaven, syntes jeg du skulle spare pengene og købe den jeg linkede til.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Morten DH

Dato : 11-03-04 12:02

> [...]
> lydspor der rigtig sparker røv. Til tider kan billedet måske virke 2%
> for håtrdt komprimeret, men det er noget man skal sidde og lede efter

Hmm jeg hører desværre til dem som sidder og brokker mig over den slags i
stedet for at læne mig tilbage og nyde filmen

> Med mindre du er helt hooked på de ekstras der måtte være på HKL
> udgaven, syntes jeg du skulle spare pengene og købe den jeg linkede til.

Ekstras er sjældent noget jeg interesserer mig vildt for - dels synes jeg
det kan ødelægge lidt af magien bag filmene og på især nyere filmudgivelser
er størstedelen i bund og grund forlængende reklamer - Universal er især
slem til dette

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-03-04 12:08

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> escribió

[komprimering]

> Hmm jeg hører desværre til dem som sidder og brokker mig over den slags i
> stedet for at læne mig tilbage og nyde filmen

Det er slet ikke noget der generer, Jeg Kan ikke se det på mit 28 tommers
TV, men hvis jeg sender billedet ud igennem min projector kan jeg ved at
grænske billedet i pause godt få øje på komprimeringen. Men så er det vist
heller ikke værre