deploy på tomcat
Fra : stig

Dato : 09-03-04 18:10

Jeg er ved at dø i forb. med at deploye min webapp på en tomcat, under
apache.

Jeg er vant til at køre min app under jetty, og der har jeg ingen problemer.
I første omgang har jeg lagt min app op som en jar i web-inf/libareries
folderen... Når jeg kalder en servlet ser det også ud til at tomcat
mapper min request til den specifikke servlet, men der sker nul og en dyt...
Kalder jeg en jsp side der includerer servletten er der intet output fra
servletten, kalder jeg servletten direkte får jeg en side som:
type Status report

message HTTP method GET is not supported by this URL

description The specified HTTP method is not allowed for the requested
resource (HTTP method GET is not supported by this URL).

Jeg antager at det betyder servletten ikke er mappet korrekt.

Derudover kan siges, at loggen for tomcat ikke melder nogle fejl (i hvert
fald ikke nogen stacktraces).... Den skriver heller ingen log-medelelser
fra min app. Nu har jeg ikke super meget kendskab til tomcat, men jeg vil
forvente at mine log-medelelser - getServletContext().log("etellerandet")
ville blive printet i tomcats log. Eller tager jeg fejl?

Det skal nævnes at jeg forsøger at deploye på en host som jeg ikke selv har
kontrol over... Jeg er rimelig sikker på min mapping er korrekt
(/servlets/minservlet i den dur - det virker med en testservlet jeg lavde,
den servlet ligger dog under 'web-inf/classes' folderen.

Jeg vil sætte pris på noget specifik info der kan forklare mine problemer
(jeg gider ikke læse hele manualen til tomcat el.)

:Her er et lille uddrag for tomcats log (når jeg kalder en specific
servlet):

2004-03-09 16:52:21 StandardContext[]: Mapping contextPath='' with
requestURI='/servlets/index' and relativeURI='/servlets/index'
2004-03-09 16:52:21 StandardContext[]: Decoded relativeURI='/servlets/index'
2004-03-09 16:52:21 StandardContext[]: Mapped to servlet 'IndexServlet'
with servlet path '/servlets/index' and path info 'null' and update=true
2004-03-09 16:52:27 StandardHost[littlestubborn.com]: Mapping request URI
'/servlets/guestbook'
2004-03-09 16:52:27 StandardHost[littlestubborn.com]: Mapped to context ''
2004-03-09 16:52:27 StandardContext[]: Mapping contextPath='' with
requestURI='/servlets/guestbook' and relativeURI='/servlets/guestbook'
2004-03-09 16:52:27 StandardContext[]: Decoded
relativeURI='/servlets/guestbook'
2004-03-09 16:52:27 StandardContext[]: Mapped to servlet 'GuestbookServlet'
with servlet path '/servlets/guestbook' and path info 'null' and update=true

Håber nogen har et eller andet guldkorn.

Stig

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-03-04 09:38

stig wrote:

> I første omgang har jeg lagt min app op som en jar i web-inf/libareries
> folderen... Når jeg kalder en servlet ser det også ud til at tomcat

Put din JAR ind i en WAR (og tilføj de nødvendige filer). Lad herefter
Tomcat selv deploye din WAR fil. Det burde hjælpe på sagen.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : stig

Dato : 10-03-04 16:08

Jeg kan ikke se hvilken forskel en war skulle gøre. Jeg bruger temmelig
mange libs og gider ikke uploade en war der indeholder dem alle for at
opdatere en evt. war.

Men jeg har fundet fejlen. Der bliver kastet en exception i min
contextlistener... Den bliver også grebet... Men jeg antager det er den
der er skyld i problemet...

Under init a velocity... Jeg forsøger at bruge en classpath
ressourceloader, havde egentligt forventet at det ville virke...

Velocity.setProperty("runtime.log", "velocity_example.log");

Velocity.setProperty("resource.loader", "class");

Velocity.setProperty("class.resource.loader.class",
"org.apache.velocity.runtime.resource.loader.ClasspathResourceLoader");
Velocity.init();

Jeg har set de også har en 'Webapp' loader... så når jeg får checket
stacktrace vil jeg måske forsøge mig med den. Muligvis er det den log
property der driller.

Jeg forstår dog stadig ikke mine servlets kommer med den fejl, fra tomcat,
eftersom, som nævnt, den exception bliver catchet.

Stig

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-03-04 18:10

stig wrote:

> Jeg kan ikke se hvilken forskel en war skulle gøre. Jeg bruger temmelig
> mange libs og gider ikke uploade en war der indeholder dem alle for at
> opdatere en evt. war.

Jeg formodede at det skyldtes en manglende mapning.

Herudover har ting i en webcontainer en anden classpath end de
systemting der lægges globalt.

> Jeg forstår dog stadig ikke mine servlets kommer med den fejl, fra tomcat,
> eftersom, som nævnt, den exception bliver catchet.

Utilstrækkelig information.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"