Plænelufter
Fra : Tikka

Dato : 09-03-04 13:13

Hej

Jeg døjer utrolig meget med mos i Græsplænen.

Så jeg vil invistere i en Plænelufter.

Det skal ikke være el da jeg ikke gidder gå og sparke til ledningen.
Det skal være med motor.......

Ved i hvor på nettet eller i butik hvor de har en god og robust en til
ordentlig pris ???

Jeg har set en kniv til rotorklipper med fjedre, det skal ikke være af den
model
det skal være samme princip som cylinder klipperen.
Altså vertikal skærer (Tror nok den hedder sådan.)

Og jeg gidder heller ikke leje den til 100 kr. pr time.
Jeg vil eje den, så kan man bare bruge den når man har lyst.

Mvh. Tikka

Fra : Mars

Dato : 09-03-04 17:19

den til rotor klipperen er ellers effektiv... det lyder som om du vi ha en
masse forærende :)

ms

Fra : Tikka

Dato : 09-03-04 23:53

Nej slet ikke

Hellere være tip top iorden.

Jeg er villig til at betale prisen for varen.....

Ca. 3000 kr.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-03-04 17:42

> Jeg døjer utrolig meget med mos i Græsplænen.
>
> Så jeg vil invistere i en Plænelufter.

Du får mere ud af at investere i noget gødning, og så er det nemmere. Mos
gror kun, hvor der er fugtigt og gødningsfattigt.

Mvh Maria

Fra : Tikka

Dato : 09-03-04 23:58

Det skal lige siges

Min jord er IKKE fugtig, den har heller aldrig set JORD det er rent
sand.........

Så det........

Gødning får den 4 gange 25 kg. årligt og det er mere end rigeligt 500 M2

Der er ikke så meget græs tilbage, det er ædt af gåse billerne, da de elsker
at sværme lige på min plæne.
Der er dog lidt............Men mest mos.....Jeg har "lige" (efteråret) sået
½ plæne om pga. gåsebillerne

Og biller er der ca. 9.000.000.000.000 af når de sværmer.... + lidt flere
(HELT VILDT)

Og det skulle plæne luf´teren også kunne gøre noget ved...

Mvh. Tikka

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-03-04 16:45

On Tue, 9 Mar 2004 23:57:53 +0100, "Tikka" <Tikka@FJERNadslhome.dk>
wrote:

> [...]
> (HELT VILDT)
>
>Og det skulle plæne luf´teren også kunne gøre noget ved...

Det har jeg aldrig hørt før - har du evt. et link eller lign. hvor jeg
kan læse mere om det? (Plænelufter mod gåsebiller). Det lyder jo
spændende.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Tikka

Dato : 10-03-04 20:32

Det er fra en i familien der er Gartner

Han siger kør med den og den smadrer de fleste æg når de lige er lagt.......

Men jeg vil nu gøre alt for at slippe af med dem i år.

SÅ JEG MALER MIN PLÆNE HELT HVID.........

Og Ja jeg mener det faktisk, jeg sprøjter den med det samme som de bruger
til fodbold banen (streger).
HVID LÆSKE KALK. i store mængder......DET skulle virke helt
fortrindeligt.....

Jeg prøver og i skal nok lade høre fra mig....

Mvh. Tikka

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-03-04 22:02

On Wed, 10 Mar 2004 20:31:44 +0100, "Tikka" <Tikka@FJERNadslhome.dk>
wrote:

>Det er fra en i familien der er Gartner
>
>Han siger kør med den og den smadrer de fleste æg når de lige er lagt.......

Ok. Det må prøves (eller, anbefales andre at prøve, vi har ikke sandjord
eller specielt meget græs, så det er ikke et problem jeg har

> [...]
>til fodbold banen (streger).
>HVID LÆSKE KALK. i store mængder......DET skulle virke helt

Fordi det slår billerne ihjel, eller fordi de ikke kan finde ud af at
det er en græsplæne når den er hvid - og derfor flyver videre over til
naboen?

>Jeg prøver og i skal nok lade høre fra mig....

Endelig!

(Og lad venligst være med at sende svaret på mail når du også svarer her
- jeg læser alligevel alt her i gruppen.)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Tikka

Dato : 11-03-04 11:55

Hej Igen

Hvid for at snyde billerne.

Og UTROLIGT meget fordi de ikke gidder være i en klistret græsplæne.....

Men jeg skal nok lade høre fra mig.

Mvh. TIkka

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 10-03-04 20:38

Prøv en vertikalskærer til Texas Havefræser , den virker godt på min plæne.
Den koster godt nok mere end 3000,- ialt, men så har man jo også fræseren
til andet arbejde.
MVH
Niels Peter