Om at tilmelde sig WeightWatchers
Fra : Sorgenfri

Dato : 09-03-04 08:58

Jeg har nu fundet mig en form for slankegruppe, håber jeg. Jeg så i en
annonce, at de såkaldte WeightWatchers havde tilbud på deres 10-turskort i
hele marts måned. Nu skal jeg så bare have samlet mig sammen til at møde op
et af stederne og få det købt. Jeg er lidt spændt på, hvad der egentlig
foregår i sådan en forsamling. De anbefaler, at man kommer hver uge, og
umiddelbart ville det dreje sig om "ugens emne" og så vejning vistnok.

Er der evt. nogen af jer derude, der har erfaringer med, hvad man rent
faktisk foretager sig i en sådan gruppe?
Hvor mange personer er der typisk?
Og har I måske nogle bemærkninger - positive som negative - om VægtVogterne
(ser jeg, de også kalder sig)?
Jeg selv har egentlig mest tænkt mig at bruge gruppen som en form for
aftalefastholdelse - altså i retning af "nu forpligter jeg mig sammen med
jer andre til at tabe mig de der kilo"

Mvh. Sorgenfri

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 09-03-04 12:54

Hej Sorgenfri

"Sorgenfri" <Sorgenfri2830FJENRN@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Jeg begyndte selv hos WW for 3 uger siden, og er bare rigtig glad for det.

> Jeg er lidt spændt på, hvad der egentlig
> foregår i sådan en forsamling.

Det der sker er at man kommer, bliver vejet, og så er man med i klassen
bagefter hvis man ønsker det.
Vejningen forgår bag et klæde så ikke alle kan se hvor lidt eller hvor meget
du vejer, det er kun du og vægtkonsulenten der ved det.
Klassen har nye emner hver uge, man snakker om motion, ændriger af livs stil
og kost vaner osv ( i øvrigt rigtig spændende ). gir' gode råd til hinanden.

> De anbefaler, at man kommer hver uge, og
> umiddelbart ville det dreje sig om "ugens emne" og så vejning vistnok.

Personligt syens jeg også man skal komme hver uge, men det er ikke
nødvendigt. du mister ikke noget ved ikke at komme, du kører bare dit eget
show, forstået på den måde. Uanset hvornår du starter, skal du nok få det
hele med.

> Hvor mange personer er der typisk?

Mange. sidste tirsdag da jeg var der, tror jeg vi var 30-35 stykker, men det
er meget forskelligt fra gang til gang.

> Og har I måske nogle bemærkninger - positive som negative - om
VægtVogterne

Som sagt er jeg meget positiv, og har pt intet negativt at sige om det (
andet end jeg nu synes det er lidt dyrt )

> Jeg selv har egentlig mest tænkt mig at bruge gruppen som en form for
> aftalefastholdelse - altså i retning af "nu forpligter jeg mig sammen med
> jer andre til at tabe mig de der kilo"

godt valgt, og rigtig held og lykke.

Hvor skal du gå henne hvis du vælger at udføre det?

Mange hilsner fra

Bolette ( der er spændt på om jeg har tabt noget i denne uge ( skal til
vejning i dag )
www.bolettes.dk

Fra : Sorgenfri

Dato : 10-03-04 12:40

"Bolette Nielsen skrev:

> Jeg begyndte selv hos WW for 3 uger siden, og er bare rigtig glad for det.

Ok, lyder godt

> [...]
> show, forstået på den måde. Uanset hvornår du starter, skal du nok få det

Ja, det tænkte jeg også nok. Jeg finder nok in egen rytme. Hvad gav du
egentlig for dit 10-turskort? For mig bliver prisen 59,50 kr pr gang, og det
er da egentlig også en slags penge!

> Mange. sidste tirsdag da jeg var der, tror jeg vi var 30-35 stykker, men
det
> er meget forskelligt fra gang til gang.

Aha, det er mange. Kan man virkelig nå at tale sammen, når der er så mange?
Det lyder lidt vildt.

> Hvor skal du gå henne hvis du vælger at udføre det?

Tæt på hvor jeg bor. Jeg ved ikke, om jeg vælger Sorgenfri eller Lyngby. Jeg
forestiller mig, at jeg måske besøger begge stder, før jeg vælger endeligt.
Mon man egentlig kan det? Første gang er gratis, ikke?

> Mange hilsner fra
> Bolette ( der er spændt på om jeg har tabt noget i denne uge ( skal til
> vejning i dag )

Hvordan gik det så?

Mvh. Sorgenfri

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 10-03-04 22:09

Hej igen

> Hvad gav du
> egentlig for dit 10-turskort? For mig bliver prisen 59,50 kr pr gang, og
det
> er da egentlig også en slags penge!

Jeg har ikke købt et 10-turskort, men betaler gang for gang. Jeg ved godt
det er noget dyrer på den måde, men pyt. Jeg gir' 85 kr pr gang

> Aha, det er mange. Kan man virkelig nå at tale sammen, når der er så
mange?

Det er mest konsulenten der snakker, men der er tid til at stille spørgsmål
( det er ikke mange der spørger )

> [...]
Jeg
> forestiller mig, at jeg måske besøger begge stder, før jeg vælger

Tjoooo, det tror jeg ikke der er noget galt i, men jeg tror det forgår ens
alle steder. Man er med i klassen den første gang, og vælger man så at melde
sig ind, bliver man vejet. siger man at det ved man ikke rigtig, bliver man
ikke vejet.

> Første gang er gratis, ikke?

Jo det kan man godt sige på en måde

> Hvordan gik det så?

jeg havde tabt 800 g på en uge, så det er jeg okay tilfreds med. De siger
normalt at man taber sig ½ -1 kg om ugen, så det passede jo meget godt. Godt
nok havde jeg tabt 2 kg sidste uger, men så nemt går det nu nok ikke

Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med projektet, det er det hele
vær'.

mange kærlige hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Ps er der ellers noget du vil vide og jeg kan svare på det, skal du bare
skrive til mig