Norton ghost
Fra : Larsen Holstebro

Dato : 08-03-04 17:53

Hej NG

Håber at det er denne NG jeg skal spørge i eller fortælle mig hvilke NG så.

Jeg har tænke på at købe Norton ghost (programmet skal være på dansk), da
børnenes pc somme tide går i sort, når de har installer et spil eller når
man skal rydde op på deres pc.

Er det et godt program eller hva' ?

System er Win XP Home og Pro

På for hånd tak.

Larsen

Fra : Gevaldi

Dato : 08-03-04 18:24

Larsen Holstebro skriblede:
> Hej NG
>
> Håber at det er denne NG jeg skal spørge i eller fortælle mig hvilke
> NG så.

Denne ng var nok et bedre valg:
dk.edb.system.ms-windows

> Jeg har tænke på at købe Norton ghost (programmet skal være på
> dansk), da børnenes pc somme tide går i sort, når de har installer et
> spil eller når man skal rydde op på deres pc.

Norton Ghost fås svjv. ikke på dansk.

> Er det et godt program eller hva' ?

Det er et super program. Kan genskabe
en harddisk/partition på få minutter.

--
/Gevaldi

Fra : Larsen Holstebro

Dato : 08-03-04 18:52

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Larsen Holstebro skriblede:

> Denne ng var nok et bedre valg:
> dk.edb.system.ms-windows

Oki jeg prøve at spøre der.

> Norton Ghost fås svjv. ikke på dansk.

Har lige se at den kan fårs på dansk på denne adr.

http://www.eksperten.dk/priser/software/software-vis.asp?Kode=S000586

> Det er et super program. Kan genskabe
> en harddisk/partition på få minutter.

Det var jo lige det jeg tænke....så bilve brønere jo glade når de kan spille
igen efter ca. 30 min - 60 min.

Larsen

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 09-03-04 00:22

Se også¨på www.reborn.dk
Der er kommet nyt software (Re-Z) som kan styre din PC blot ved et taste
tryk. PÅ DANSK
Mvh
Distributøren på SafetyCard og Re-Z
Rene Frederiksen
SafeKey
www.SafeKey.dk

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 08-03-04 21:03

"Larsen Holstebro" skrev
> Jeg har tænke på at købe Norton ghost (programmet skal være på dansk), da
> børnenes pc somme tide går i sort, når de har installer et spil eller når
> man skal rydde op på deres pc.

Jeg har brugt Ghost og et andet program
Acronis True Image 7.0
http://www.acronis.com/products/trueimage/
og det sidste er min favorit.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-03-04 10:29

In article <404cd18e$0$13968$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Thorkild Dalsgaard wrote:
> og det sidste er min favorit.

Hvorfor er det din favorit (argumenter)?

Jeg kan se man kan klone en disk mens systemmet kører på
disken....virker dette?
Hvis du ser det fra kopiens "synsvinkel" er den ikke et øjebliksbilled
men strækker sig over et længere tidsrum, dette må da kunne
giver problemmer, i nogle tilfælde.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 09-03-04 19:36

"Christian E. Lysel" wrote
> [...]
> Hvis du ser det fra kopiens "synsvinkel" er den ikke et øjebliksbilled
> men strækker sig over et længere tidsrum, dette må da kunne

er min favorit fordi

at jeg ikke behøver at læse i hjælpefilen eller manualen,
men kunne bruge programmet umiddelbart, og at der ikke har været
nogle overraskelser.

Den kan lave en bootcd på min bærbare
(Som ikke har floppy disk, men cd brænder)

Den kan 'mounte' backupen (=image) som et harddisk drev bogstav,
og jeg kan bruge stifinder til at pille enkelte filer ud -
det er meget gennemsigtigt at se hvad der er i 'imaget.'

Incremental image backup har jeg ikke prøvet endnu.

Jeg har ikke prøvet at klone mens systemet kører,
dog har jeg klonet 'et andet drevbogstav' end det drev
som operativsystemet kørte på.
Ellers har jeg klonet fra bootcd'er som jeg lavede.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-03-04 10:30

In article <404ca4e0$0$1622$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Larsen Holstebro wrote:
> System er Win XP Home og Pro

Virker system recovery i XP ikke?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Larsen Holstebro

Dato : 09-03-04 10:42

Holstebro wrote:

> Virker system recovery i XP ikke?

Ved ikke hvad det er og hvordan bruge man dette ?

Lansen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-03-04 17:00

In article <404d9143$0$1631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Larsen Holstebro wrote:

> Ved ikke hvad det er og hvordan bruge man dette ?

Microsofts eget svar på dine problemmer.

Når du starter maskinen op i fejlsikker tilstand,
vil den spørge om den skal rette systemmet for dig.

--
Mvh.
Christian E. Lysel