Andet multimedie
bentjuul 3670
Farvet element i S/H billede (PSP 8.1)
Fra : John Frandsen

Dato : 07-03-04 18:48

Hej gruppe!

Håber at I kan hjælpe:

I kender de der sort/hvide billeder hvor et enkelt element er i farver...Er
der nogen der har mod på at give opskriften på sådan et billede (Paint Shop
Pro, 8.1)

På forhånd tak

--
Mvh John
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

Fra : emj

Dato : 07-03-04 21:07

On Sun, 7 Mar 2004 18:47:57 +0100, "John Frandsen" <oplyses@ikke.her>
wrote:

>I kender de der sort/hvide billeder hvor et enkelt element er i farver...Er
>der nogen der har mod på at give opskriften på sådan et billede (Paint Shop
>Pro, 8.1)

Noget af hemmeligheden ligger i at lave s/h om til 16 mill farver.
Herefter kan du placere alle de farvede elementer, du vil eller
markere en del af billedet og lægge farver på osv.
Hilsen emj

Fra : John Frandsen

Dato : 08-03-04 14:25

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Noget af hemmeligheden ligger i at lave s/h om til 16 mill farver.
> Herefter kan du placere alle de farvede elementer, du vil eller
> markere en del af billedet og lægge farver på osv.
> Hilsen emj
Hva' søren ... Long time no see!

Jamen, det virker jo fint
Jeg frugte smart edge til at markere den del af billedet jeg ville beholde i
farver, og tog en kopi af det.
Dernæst satte jeg billedet i gråtone, ændrede til 24-bit farver og indsatte
det kopierede som et layer... Keine hexerei

Mvh John
PS. Hils 'banden' på EnterPol !

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-04 23:35

"John Frandsen" <oplyses@ikke.her> skrev

> [...]
farver...Er
> der nogen der har mod på at give opskriften på sådan et billede (Paint

Start med et billede i farver. Læg et nyt lag ind med en kopi af baggrunden.
Gør baggrunden s/h. Fjern det fra det nye lag, som ikke skal være i farver.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : viby

Dato : 09-03-04 14:57

Jeg har set du har fundet en løsning - men her er også en rigtig god
forklaring
Venlig hilsen Vibeke

http://www.paintshoppro.dk/tutorial/sort%20hvid%20med%20huesat/sort%20hvid%20med%20saturation%20brush.htm

Fra : John Frandsen

Dato : 09-03-04 16:46

"viby" <viby@noname.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har set du har fundet en løsning - men her er også en rigtig god
> forklaring
> Venlig hilsen Vibeke

Tak skal du ha'!!
Og en rigtig go' PSP-side, som man vist kun kan blive klogere af

Mvh John