Sovs/ sauce
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 07-03-04 16:27

Hej gruppe
Jeg skal have en lækker steak her til aften med noget kartoffel tam tam som
jeg finder på.
Men jeg har ikke noget sovs til.
Jeg har en 1/4 piske og diverse krydderier.
Bryder mig ikke om rødvinssauce, men evt. en opskrift på en paprikasauce
eller lignede ville være fin

Linda

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-03-04 17:00

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> writes:

> [...]
> Jeg har en 1/4 piske og diverse krydderier.
> Bryder mig ikke om rødvinssauce, men evt. en opskrift på en paprikasauce

Hvad med en gang champignonssovs? Det kræver naturligvis, at du har
champignoner. Skær dem i skiver og svits dem sammen med meget
finthakket løg. Kom en halv dl. sherry i og lad det svinde lidt. Smag
til med f.eks. estragon, salt og peber. Jævn med fløden og evt. lidt
maizena.

Mvh Trine, som selv går og lugter til en gang gode ben.

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 07-03-04 17:25

Linda skrev:
> [...]

Du kan også lave en lækker pande sovs. Steg steaken i noget smør. Tag dem af
panden når de er færdige og stil dem væk indpakket i sølvpapir. hæld ligt
bouillon vand på panden, og lad det koge op, så al kræften fra kødet gir'
smag. Tilsæt så fløden, kulør og lidt jævning, og smag så til med salt og
peber.

Trine skrev:
> som selv går og lugter til en gang gode ben.

Mums bare det var mig, det lyder bare rigtig lækkert, hvad tid skal jeg
komme *GGG*.

Mange hilsner fra
Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-03-04 17:32

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> smag. Tilsæt så fløden, kulør og lidt jævning, og smag så til med salt og

- og hvis du svitser noget finthakket løg, inden du hælder væske på... og
tilsætter paprika, så har du din paprikasovs

Hilsen Inger

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-03-04 20:00

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> writes:
>så al kræften fra kødet gir

Uhhhh det lyder ikke rart

Utroligt hvad en enkelt slåfejl kan betyde… Men bortset fra det så er det
en fin flødesovs. Hvis du synes den skal have lidt mere "rkudt" så hæld et
skvæt cognac ved - det slår aldrig fejl!

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11