Andet multimedie
bentjuul 3670
Ill. 10: baggrund???
Fra : hs

Dato : 06-03-04 20:43

(Adobe illustrator 10)

Jeg har et landekort opbygget i lag (byer, lande, vand m.m.).
Landet er omgivet af vand, som blot er en "kedelig" farve. I stedet kunne
jeg tænke mig, at bruge et udsnit af "rigtig" vand fra et andet billede jeg
har. Jeg er sikker på det kan lade sig gøre, men har ikke haft held til at
finde ud af det endnu...

Det rareste ville være, at gemme min baggrund med vand som en farve i
paletten under swatches, styles eller lignende, da den vil være nem at vælge
igen ved andre landekort.

Fra : CogCo

Dato : 07-03-04 11:52

> [...]
>
> Det rareste ville være, at gemme min baggrund med vand som en farve i
> paletten under swatches, styles eller lignende, da den vil være nem at

Du kan lave et nyt lag.
Lægge det bagerst.
Gå op i file-menuen og trykke på "Place".
Her kan du vælge det billede du har lyst til som baggrund.

mvh
Claus