Hypnose+
Fra : Solpigen

Dato : 06-03-04 20:24

Nogen der kender til hypnose mod sukkertrang? Og evt. hvor man kan finde en
der kan...på Fyn.
Venligst
Solpigen

Fra : Lars Varming

Dato : 19-05-04 22:14

Jeg fik svaret lidt kort første gang og vil derfor gerne svare mere præcist
nu.

Jeg ved ikke helt om du har en dårlig vane med at spise fx. chokolade, eller
om det er et vægtproblem du har i tankerne. Jeg forudsætter at det er et
vægtproblem du tænker på....

Først vil jeg fortælle at der er stor forskel på, om du går til en
hypnotisør eller en uddannet hypnoterapeut.

En "klassisk" hypnotisør vil ligge dig i hypnose og give dig forslag
(suggestioner), mens du er i hypnose. Et eksempel kunne være: "du er slank,
du har ikke mere lyst til at spise chokolade" osv. Dette vil hjælpe i en del
tilfælde, men ikke i alle - og derudover vil det i en række tilfælde "kun"
hjælpe i en periode, hvorefter klienten skal tilbage til hypnotisøren og
blive "ladet op" igen.

En hypnoterapeut vil til gengæld arbejde terapeutisk i hypnosen. Overvægtige
spiser normalt på en følelse - fx. følelsen af at være ensom, bange, vred
eller lignende. I hypnoterapi arbejder vi effektivt med at få disse følelser
på plads, så man får løst problemet én gang for alle. På den måde vil man
heller ikke falde i igen, som mange overvægtige der slanker sig jo ofte gør.
På min side (se adresse nedenfor) kan du fx. downloade en artikel fra Ude og
Hjemme, om en kvinde der har tabt 71 kg med hypnose.

Jeg håber at dette gav bedre svar på dit spørgsmål - har du spørgsmål mere
generelt til hypnose/hypnoterapi, kan du kigge ind på min nye side:
http://www.hypnofyn.dk

Iøvrigt: Da jeg netop er blevet certificeret hypnotisør og hypnoterapeut,
kører jeg for at fejre det frem til 1. august et rigtigt godt tilbud på
behandlinger, hvis du skulle have lyst til at blive hjulpet med dit
vægtproblem én gang for alle.

Mvh.
Lars

Fra : Sanne

Dato : 20-05-04 16:29

"Lars Varming" <lars@hypnofyn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> kører jeg for at fejre det frem til 1. august et rigtigt godt tilbud på
> behandlinger, hvis du skulle have lyst til at blive hjulpet med dit

Hej Lars.

Hvor mange behandlinger regner man med, man har brug for, hvis man, som du
skriver, spiser på en følelse.....
Og kan man medbringe en ven til disse behandlinger hvis man er lidt utryg
ved situationen ??

mvh
Susanne

Fra : Lars Varming

Dato : 21-05-04 13:00

"Sanne" <susanne@fjernaltforandyrefarmen.dk> wrote in message

> [...]
> skriver, spiser på en følelse.....
> Og kan man medbringe en ven til disse behandlinger hvis man er lidt utryg

Hej Susanne

Det kommer bl.a. an på hvor motiveret du er for at arbejde med denne
følelse. I nogle personer ligger denne følelse så dybt og er blevet så
integreret, at man nogle gange ikke helt er klar til at få den bearbejdet
endnu. I disse tilfælde går vi så dybt som klienten er klar til, bearbejder
hvad vi finder og laver nogle andre styrkende ting - og i nogle tilfælde er
dette faktisk nok.

Som du nok aner er behandlingen så centreret omkring klienten, at der ikke
er to tilfælde der er ens. Dette gør også at jeg ikke præcist kan fortælle
antal behandlinger - men når vi taler slankning, er der typisk behov for
mellem en og fire behandlinger. Jeg vil normalt booke to tider med omkring
en uges mellemrum - er der så ikke behov for tid nummer to kan man
selvfølgelig afbestille. Er der behov for flere behandlinger booker vi tider
til disse, hvis der er et behov.

Mht. at medbringe venner, så har jeg dårlige erfaringer med at tage dem med
ind til behandlingen. Der kan fx. opstå situationer hvor vi er nede og
arbejde med så personlige ting, at klienten holder igen grundet at det er
for personligt til at lade vennen/familiemedlemmet høre det.
Hvis du føler dig usikker omkring at gå i hypnose, vil jeg derimod hellere
forklare lidt omkring hypnose og evt. lave en lille demonstration, mens din
ven er der. Hvis du kan uddybe din usikkerhed (hvis det er personligt, så
evt. pr. personlig mail), kan jeg også komme med andre forslag til, hvordan
vi håndterer den.

Jeg vil gerne runde af med at sige, at hypnose er en helt naturlig tilstand,
men du garanteret er i mange gange om dagen i forvejen. Når du fx. sidder og
kigger ud af vinduet eller lign. og er i dine egne tanker (det vi normalt
kalder at "dagdrømme"), så er du faktisk i en mild grad af hypnose.
Ligesom når du dagdrømmer, vil du i hypnosen høre alt hvad der bliver sagt
og du vil til enhver tid af egen vilje kunne komme tilbage i den vågne
tilstand. Så som du kan se er den hypnotiske tilstand helt naturlig.

Hvis du har flere spørgsmål så endelig skriv igen - enten her i
nyhedsgruppen, pr. mail eller føl dig fri til at prøve at ringe til mig
(nummer står på www.hypnofyn.dk).

Mvh.
Lars