char.equals("")???
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 06-03-04 19:03

Hej

Hvorfor kan jeg ikke gøre følgende?

char valg;

if (valg.equals("s")) {
}
else {
}

Den siger at "char cannot be dereferenced". Hvad kan jeg gøre?

Rasmus Nielsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-04 19:26

Rasmus Nielsen skrev:

>Hvorfor kan jeg ikke gøre følgende?

Fordi Java ligesom C skelner mellem char og String via
anførselstegnene.

> if (valg.equals("s")) {

Prøv if (valg.equals('s')) ...

--
Bertel

Fra : Rolf Ehrenreich Thor~

Dato : 07-03-04 11:50

Bertel Lund Hansen wrote:

> Fordi Java ligesom C skelner mellem char og String via
> anførselstegnene.

> Prøv if (valg.equals('s')) ...

Hej Bertel

Nu kender jeg dig som en yderst kompetent og alvidende person fra
forskellige nyhedsgrupper, men den her kommer du nok til at ærgre dig
lidt over, at du lod slippe ud

Som Christian Bohr-Halling også skrev er char ikke et objekt, og vi kan
ikke bruge equals.

Mvh
Rolf Thorup

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-04 12:30

Rolf Ehrenreich Thorup skrev:

>Nu kender jeg dig som en yderst kompetent og alvidende person fra
>forskellige nyhedsgrupper, men den her kommer du nok til at ærgre dig
>lidt over, at du lod slippe ud

Ja.

>Som Christian Bohr-Halling også skrev er char ikke et objekt, og vi kan
>ikke bruge equals.

Nej, jeg bruger ikke Java for tiden og læste indlægget for
hastigt.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-03-04 19:28

"Rasmus Nielsen" <rasmus_nielsen@tele2adsl.dk> posting:

> if (valg.equals("s")) {

char ikke et objekt. Kan i stedet fx sige
if (valg == 's')

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-03-04 12:11

Christian Bohr-Halling wrote:

> char ikke et objekt. Kan i stedet fx sige
> if (valg == 's')

Er det iøvrigt ikke lige præcis dét som Autoboxing skulle gøre på magisk
vis i 1.5?
--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"