Gilera hakker under kørsel
Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 06-03-04 17:48

Hejsa

Jeg har et problem med en Gilera Stalker.
Den er begyndt at hakke i det, mens man kører. Det lyder ligesom at den
sætter helt ud.
Jeg har haft karburatoren skilt ad og renset, nyt tændrør og tændspole, men
intet har virket.
Jeg har været inde ved cylinder/stempel og kigge, og det ser også fint ud.
Det eneste der er at se, er at den er lidt sodet i toppen af stemplet.

Hvad kan det skyldes ?

--
med venlige hilsen
Tobias Klint

Fra : Mikkel Lund

Dato : 06-03-04 18:18

"Tobias Haugaard Klint" <webmaster@FJERNDETTEscooterhoved.dk> skrev i en
meddelelse news:c2cvcj$9ji$1@sunsite.dk...
> [...]
> sætter helt ud.
> Jeg har haft karburatoren skilt ad og renset, nyt tændrør og tændspole,

Har du skiftet tændrørshætte?

> Jeg har været inde ved cylinder/stempel og kigge, og det ser også fint ud.
> Det eneste der er at se, er at den er lidt sodet i toppen af stemplet.

> [...]

Hilsen Mikkel

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 06-03-04 18:32

hej

Ja det er prøvet!

--
med venlige hilsen
Tobias Klint

Fra : Mikkel Lund

Dato : 06-03-04 18:36

> [...]
> Jeg har været inde ved cylinder/stempel og kigge, og det ser også fint ud.
> Det eneste der er at se, er at den er lidt sodet i toppen af stemplet.

Jeg har selv oplevet det samme, der var det et par ledninger i ved statoren
der
var smeltet sammen. Efter udskiftning af statoren, tændspolen, batteriet,
tændrør
og tændrørshætte virkede den igen. Du bliver nok nød til at kigge hele
tændings
krædsløbet igennem

Hilsen Mikkel

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 06-03-04 18:45

> [...]
> tændrør
> og tændrørshætte virkede den igen. Du bliver nok nød til at kigge hele

Hej mikkel

har lige kigget efter hvor den er... men ved hvor den sidder...
Kunne du eventuelt fortælle hvor den sidder??

Fra : Mikkel Lund

Dato : 06-03-04 19:51

> statoren

> Hej mikkel
>
> har lige kigget efter hvor den er... men ved hvor den sidder...
> Kunne du eventuelt fortælle hvor den sidder??

Den sidder inde bag svinghjulet. Der løber ca. 5 ledninger der ned.
På min var de bundet med en strips, og lige under stripsen var det
smetet lidt. Der for sprang der en gang imellem en gnist, så motoren
satte ud.

Hilsen Mikkel

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 06-03-04 22:29

> [...]
> På min var de bundet med en strips, og lige under stripsen var det
> smetet lidt. Der for sprang der en gang imellem en gnist, så motoren

hej

Da jeg har prøvet det i dag.. er det ikk det!!

--
med venlige hilsen
Tobias Klint