agp på gammel bundkort
Fra : Anders Pedersen

Dato : 06-03-04 17:30

Jeg har et gammel pcclips bundkort liggenge
Som jeg lige har kigget på med henholtil agp porten som i følge
manualen er agp 1x

Mit spørgsmål er kan man tage et agp 8x grafikort og sætte i.
Hvis nej hvad agp x kan man sætte i.

Jeg aner entet til agp x

Jeg kan oplyse kan jeg kun har kørt med pci grafikort
men nu hvor kortet er sat til salg og jeg nu har købt nyt bundkort med
onbord grafik dog kun 4mb.
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Allan / Kolding

Dato : 06-03-04 17:57

Grafikkort som er 4X AGP ( 1,5 volt ) understøtter somregel
også 2X og 1X.( 3,3 volt )
Disse kort kan købes idag eks. Radion 7000.
1X AGP er på 3,3 volt.

Hvor 8X AGP er på 0,8 volt
og understøtter somregel kun 8X ( 0,8 volt ) og 4X ( 1,5 volt ) .

--
MVH. Allan / Kolding

KLIP

Fra : Anders Pedersen

Dato : 06-03-04 18:10

On Sat, 6 Mar 2004 17:57:00 +0100, "Allan / Kolding"
<bruhn.allan@_V_Æ_K_stofanet.dk> wrote:

>Grafikkort som er 4X AGP ( 1,5 volt ) understøtter somregel
>også 2X og 1X.( 3,3 volt )
>Disse kort kan købes idag eks. Radion 7000.
>1X AGP er på 3,3 volt.
Okay så optil 4x agp

>Hvor 8X AGP er på 0,8 volt
>og understøtter somregel kun 8X ( 0,8 volt ) og 4X ( 1,5 volt ) .
kan et agp 8x kort passe i stikket
hvis det passer ville der så komme noget billede på skærmen

men tak for svaret

Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Brian Lund

Dato : 06-03-04 22:15

> Grafikkort som er 4X AGP ( 1,5 volt ) understøtter somregel
> også 2X og 1X.( 3,3 volt )
> Disse kort kan købes idag eks. Radion 7000.
> 1X AGP er på 3,3 volt.

RadEon...

Men udover det så er Radeon 8500 også kun et AGPx4 kort...
I geforce serien er GF3 og mange GF4 kort (Bla. også Ti-4200 som er et ret
godt kort) også kun AGPx4.

Man skal dog være opmærksom på at der er lavet nyere modeller der kører
AGPx8, om disse kort er bagudkompatible med lavere end 4x ved jeg ikke...

Men hvis man køber et nyt kan man jo altid læse om det er et af AGPx4 eller
x8 modellerne :)

> Hvor 8X AGP er på 0,8 volt
> og understøtter somregel kun 8X ( 0,8 volt ) og 4X ( 1,5 volt ).

Er den ikke ens på x4 og x8?

Brian

Fra : Allan / Kolding

Dato : 06-03-04 22:55

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Er den ikke ens på x4 og x8?
>

> Brian

Asus skriver deres manual for både
P4P800 og P4C800 at der er forskel på
volt ved X4 og X8

Jeg var da selv i tvivl og slog det lige op.

Og de skriver :

X8 = 0,8 volt
X4 = 1,5 volt.

Om så X2 og X1 er 3,3 går jeg stærkt ud fra.

MVH Allan / Kolding

Fra : Anders Pedersen

Dato : 07-03-04 16:44

> [...]

>Grafikkort som er 4X AGP ( 1,5 volt ) understøtter somregel
>også 2X og 1X.( 3,3 volt )
>Disse kort kan købes idag eks. Radion 7000.
eller radion 7000 pci og der findes jo ingen pci x

Men indtil videre klarer jeg mig med 4mb onboard grafik.
max 1024*768 24bit farve
ikke nogen særllig høj opløsning

men tak for alle svarene

Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Hans

Dato : 07-03-04 11:33

"Anders Pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> manualen er agp 1x
>
> Mit spørgsmål er kan man tage et agp 8x grafikort og sætte i.

Du kan kun køre med agp x1 og x2. Alt andet går op i røg.

/ Hans

Fra : Allan / Kolding

Dato : 07-03-04 12:28

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Du kan kun køre med agp x1 og x2. Alt andet går op i røg.
>
> / Hans

Dette er nu ikke helt korrekt.

Linket er til et Radion 7000 kort med 4X agp.
Det understøtter også 2X og 1X.

http://www.connect3d.com/products/products_radeon_7000.htm

--
MVH. Allan / Kolding

Fra : Hans

Dato : 07-03-04 13:22

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@_V_Æ_K_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Dette er nu ikke helt korrekt.
>
> Linket er til et Radion 7000 kort med 4X agp.
> [...]
Ja, på en AGP 2.0 Compliant BUS. Det er under alle omstændigheder noget som
skal undersøges først, for ellers er der nul billede på skærmen.

/ Hans

Fra : Allan / Kolding

Dato : 07-03-04 16:12

> Ja, på en AGP 2.0 Compliant BUS. Det er under alle omstændigheder noget
som
> skal undersøges først, for ellers er der nul billede på skærmen.
>
> / Hans

Sad lige og kiggede i en gammel manual til MSI MS6119.
Det er AGP 1X.

Her skriver MSI også 3,3 volt.

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=105

Der har jeg testet et Radion 7000, 4X AGP i, så jeg tror da nok at man må
regne med
3,3 volt på de gamle kort, men selvfølgelig burde man nok læse manual m.m.
også på et evt. grafikkort. For det er da ikke sikkert at alle 4X agp kort
også understøtter
3,3 volt, men jeg har da det første til gode endnu som ikke gør.

MVH Allan / Kolding

Fra : Anders Pedersen

Dato : 07-03-04 16:48

On Sun, 7 Mar 2004 11:32:35 +0100, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

>"Anders Pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

>Du kan kun køre med agp x1 og x2. Alt andet går op i røg.

hvil det sigde at et agp x8 kort går op i røg og lige til smide ud
eller er det bundkortet som brænder af.

Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Hans

Dato : 07-03-04 16:57

> hvil det sigde at et agp x8 kort går op i røg og lige til smide ud
> eller er det bundkortet som brænder af.

Det er formodenlig begge dele som tager skade. Grafikkortet på grund af
overspænding, og bundkortet på grund af strømtrækket. Det kan i det hele
taget slet ikke anbefales at prøve.

/ Hans