Ftp server
Fra : ?

Dato : 25-04-01 14:48

Hej Ng.

Jeg skal sætte en ftp server op på mit arbejde men hvilken software skal jeg
bruge når det er mac.

Kan nogen hjælpe mig og er der nogen der har erfaringer med forskelige
serverprogrammer.

Maskinen er en gammel et ellerandet mac jeg ved ikke hvad men 180Mhz tror
jeg OSét er vistnok V. 7.5.3-2dk.

Jeg har testet Rumpus meeeen.... det understytter ikke resume.

Hilsen

Per

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-04-01 16:50

Hej Per

Prøv fx. med CrushFTP 2.1.6
<http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=1083>. De skriver, det er en
'full featured FTP server'. Jeg kender ikke meget til FTP, men du kan jo også
prøve at søge på <http://www.versiontracker.com> med søgeordet 'ftp' og 'ftp
server', så får du en lang række frem.

Mht. maskinen. Hvis den kører med System 7.5.3, vil det være en fordel at
opdatere den til version 7.5.5. Den opd. er multicountry, så du skal ikke blive
nervøs ved at den er på engelsk. Link:
<http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/MultiCountry/Macintosh/System/System_7.5.5_Update/>.
Husk at alt inden for <> skal med for at linket virker korrekt. Hvis du
downloader den version, der er i et stykke kan den installeres direkte fra
harddisken på Mac'en, men du skal starte Mac'en op uden udvidelser først. Luk
ned og genstart og hold SHIFT-tasten nede indtil du får meddelelsen om, at
'Udvidelser er slået fra'. Start så installeren og kør opdateringen.

Håber du kan bruge det her til noget.
mvh. ERik Richard

Per wrote:

> [...]
> jeg OSét er vistnok V. 7.5.3-2dk.
>
> Jeg har testet Rumpus meeeen.... det understytter ikke resume.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-04-01 21:29

? <lav@sol.dk> wrote:

> Hej Ng.
>
> Jeg skal sætte en ftp server op på mit arbejde men hvilken software skal jeg
> bruge når det er mac.

Jeg ville seriøst overveje at smide Linux (eller darwin) på den, så kan
den kan agere filserver for både Appletalk, FTP og Samba på samme tid.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 25-04-01 23:53

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Jeg ville seriøst overveje at smide Linux (eller darwin) på den, så kan
> den kan agere filserver for både Appletalk, FTP og Samba på samme tid.

Hvorken Linux eller Darwin (jeg formoder du mener MacOS X) kan fungere
som en AppleShare server, MacOS X understøtter KUN AFP/IP, dvs.
Appletalk over et IP net, kun MacOS 9 og X kan koble sig på en AFP/IP
server "out of the box". Med efterinstallering af AppleShare Client
3.8.8 kan MacOS 8.6 koble på AFP/IP og med AppleShare Client 3.8.3 kan
MacOS 7.6-8.1 det også.
--
Jesper Oersted
Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half inches

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-04-01 16:26

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> Hvorken Linux eller Darwin (jeg formoder du mener MacOS X) kan fungere
> som en AppleShare server.

Linux kan altså godt via Netatalk (der håndterer både afs og afp)

Fra : ?

Dato : 26-04-01 14:33

Hej igen

Mange tak for svarene.

Jeg vil prøve med CrushFTP. Linux løsningen lydder lidt for avanceret til at
jeg tør rode med det, for mit kenskab til mac er =0 men takker mange gange
for de seriøse svar.

Hilsen

Per

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 26-04-01 21:27

? <lav@sol.dk> wrote:

> [...]
> jeg tør rode med det, for mit kenskab til mac er =0 men takker mange gange

Husk lige at CrushFTP er et java-program og kræver MRJ.

MRJ 2.2.4 kræver Mac OS 8.1 eller nyere. Til Mac OS 7.5.x kan MRJ 1.5
bruges, men jeg tvivler på, at CrushFTP vil synes, at det er verdens
fedeste java-implementering.

Thomas Tvegaard

Fra : ?

Dato : 29-04-01 18:37

"Thomas Tvegaard" <tvegaard@mac.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> MRJ 2.2.4 kræver Mac OS 8.1 eller nyere. Til Mac OS 7.5.x kan MRJ 1.5
> bruges, men jeg tvivler på, at CrushFTP vil synes, at det er verdens

Hmm.......Det lydder ikke godt.

Findes der ikke andre programmer såsom et Bp-ftp (Tidl. G6-ftp) ligende
program der bare køre perfekt på Pc uden de store problemer.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-05-01 04:09

Hej

Hm, det så jeg ikke lige, da jeg gav linket til CrushFTP, men hvad så med
fx.
Maxum Rumpus 2.0d3 <http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=2787>,
- NetPrezens 4.1 >http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=4192>, -
WebSTAR Server Suite 4.4