Tele2 1001 forhøjer prisen
Fra : Henrik Vest

Dato : 25-04-01 14:27

Tele2 / 1001 ring langt billigere, meddeler at de forhøjer samtaleafgifter,
på opkald til udenlandske mobiltelefoner, fra 4. juni, til DKK 1,74 +
udlandstakst.

Er der et site, hvor man kan sammenligne de forskellige samtaleafgifter ??

Mvh
Henrik V

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-04-01 14:29

Henrik Vest skrev:

>Tele2 / 1001 ring langt billigere, meddeler at de forhøjer samtaleafgifter,
>på opkald til udenlandske mobiltelefoner, fra 4. juni, til DKK 1,74 +
>udlandstakst.

Hvorhenne?

>Er der et site, hvor man kan sammenligne de forskellige samtaleafgifter ??

http://www.tst.dk/ (oppe til venstre) - men den er jo nok ikke
opdateret med de nye priser.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-04-01 14:52

Henrik Vest wrote:

> Er der et site, hvor man kan sammenligne de forskellige samtaleafgifter ??

http://www.teleprisguide.dk virker ikke pt.

men via http://www.tst.dk --->>> forbrugerforhold --->> prispjece kan
du se en lille oversigt over forskellige abo og priser her i landet.

jeg mener at http://www.telmore.dk har en funktion på deres site som
kan klare det. Men kun det enkelte selskab vs. telmore.
Personlig syntes jeg, at prissamligningen hos telmore er lidt unfair
overfor mobilix, da mobilix jo har forskellige "pakker" med taletid og
minutpriser.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-04-01 16:08

Carsten> jeg mener at http://www.telmore.dk har en funktion på deres
Carsten> site som kan klare det. Men kun det enkelte selskab
Carsten> vs. telmore. Personlig syntes jeg, at prissamligningen hos
Carsten> telmore er lidt unfair overfor mobilix, da mobilix jo har
Carsten> forskellige "pakker" med taletid og minutpriser.

Du kan se en komplet liste med
Telmore
Debitel
Mobilix
Sonofon
TDC
TeleFona
Telia
Tele 2
World Online
TelePassport

Og mht. unfair, så medtages da 3 abonnementer fra bla. mobilix; Viva,
intro og taletidskort...

/Thomas

--
/"\ | "To alcohol! The cause of - and solution to -
\ / | all of life's problems!" -- Homer Simpson

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-04-01 16:10

Thomas Rasmussen skrev:

>Og mht. unfair, så medtages da 3 abonnementer fra bla. mobilix; Viva,
>intro og taletidskort...

Men det er nu ikke dem alle sammen...
mobilix har 6 forskellige modus-abonnementer:

Intro
1
2
3
5
Viva

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-04-01 07:59

Lasse Hedegaard wrote:

> Men det er nu ikke dem alle sammen...
> mobilix har 6 forskellige modus-abonnementer:

netop.

Telmore har netop taget den dyreste abonnement (set ud fra
minutprisen) fra de enkelte selskaber og samligner det med deres eget.

Men okay på SMS-området er det kun WOL som kan følge dem.

Fra : Jesper

Dato : 25-04-01 15:40

Prøv her www.takst.dk

Fra : jan steen sørensen

Dato : 25-04-01 22:27

> [...]
>Tele2 / 1001 ring langt billigere, meddeler at de forhøjer samtaleafgifter,
>på opkald til udenlandske mobiltelefoner, fra 4. juni, til DKK 1,74 +

Både for opkald FRA fastnet og FRA mobil er priserne steget i "kartellet".
Sonofon og TeleDK var "nødt" til at gøre det ca. nov. 2000,
derefter er Telia og Mobilix også fulgt med i jan/feb. 2001
Dette har i enkelte tilfælde betydet voldsomme stigninger.
f.eks Norge og Sverige steg fra 50 øre/min. (gælder udenlandske
fastnetnumre) til 50+175=225 øre/min. til udenlandske mobiltelefoner.

Der burde klages over sådanne tiltag - men de vil jo alle tjene penge..

Jan

Fra : Kim Bjoern

Dato : 26-04-01 07:22

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fastnetnumre) til 50+175=225 øre/min. til udenlandske mobiltelefoner.
>
> Der burde klages over sådanne tiltag - men de vil jo alle tjene penge..

Jeg har lige en kommentar.....

Grunden, til dette er sket, er helt naturlig. Det koster jo f.eks fra en
dansk fastnet operatør mellem kr 1,50 og kr 1,75 at ringe til en dansk
mobiltelefon i dagtimerne (jeg ved godt at nogen favoriserer "eget net" med
andre priser) Efterhånden som udlandspriserne er faldet voldsomt, har det
faktisk betydet, at man kunne ringe til en udenlandsk mobiltelefon billigere
end til en dansk. Det virker jo nærmest grotesk.

Sagen er bl.a. den, at de forskellige operatører sender deres samtaler
gennem forskellige udenlandske operatører, og de afregner så efterfølgende
med hinanden. De vil alle have ekstra for opkald til deres lands
mobiltelefoner, da det snart er det eneste sted, de kan tjene penge
efterhånden - og så fordi mobilopkald rent faktis ER dyrere at producere. Så
f.eks Tele2s tiltager kommer blot meget senere end de andres.

Modsvarende er priserne i mange lande også faldet som i Danmark - de har
indført den samme politik, således at det også er dyrere at ringe til danske
mobiltelefoner fra udlandet.

Men hvis du ringer meget til udenlandske mobiltelefoner, kan du jo søge lidt
i junglen over udbydere. Der er ca. 20 i DK, som private kan tilmelde sig.
De findes alle på nettet - og så kan du se, om de tager ekstra for
mobilsamtaler.

Kim

Fra : jan steen sørensen

Dato : 26-04-01 15:25

Kim Bjoern skrev i meddelelsen ...

> [...]
billigere
>end til en dansk. Det virker jo nærmest grotesk.

Så perfekt en forklaring - 100% OK
- MEN der arbejdes på også at gøre opkald til mobil (indringningspris)
lavere / mere attraktiv - der var for et 3/4 års tid siden en artikkel om
dette, dengang var Telia nævnt som den eneste der havde "visioner" om at
sænke priserne (inkl. international roaming), dengang primært i
skandinavien - siden er det faktisk gået lige modsat....
- grotesk ja:
Sidste år kostede det f.eks. på Telia ErhvervPlus: 64 øre/min. at ringe til
DANSKE fastnetkunder og til Telia mobilnumre 28xxxxxx - hvorimod der kunne
foretages opkald til NORSKE og SVENSKE fastnet OG mobilkunder for 40øre -
MINUS udlands-rabat!!! Med blot lidt rabat endte de ofte på 32 øre - halv
pris!)
Der kan stadig fortages opkald til udenlanske fastnet telefoner som nævnt,
men opkald til udenlandske mobilnumre har til de billigste lande (dem under
1,20kr/min.) fået et tillæg på 1,40kr/min. (alle priser nævnt: ex. moms)

(hvis man følger med op i prisen, er det jo også flot når man senere laver
nogle pæne prissænkninger )

> [...]
>efterhånden - og så fordi mobilopkald rent faktis ER dyrere at producere.

>f.eks Tele2s tiltager kommer blot meget senere end de andres.

Jeps.! Når et kald termineres i det pågældende land, kan teleselskaberne
ikke længere undgå at betale mobiltakster til udenlandske mobilnumre. (der
var engang der kunne ringes til danske mobiler via England og Sverige til
under halv pris - og uden nummerpræsentation!)

>Modsvarende er priserne i mange lande også faldet som i Danmark - de har
>indført den samme politik, således at det også er dyrere at ringe til
danske
>mobiltelefoner fra udlandet.

Totalt set er priserne gennemsnitligt faldet markant, men samtidig er
trafikken (antalllet af minutter) steget støt.

> [...]
>i junglen over udbydere. Der er ca. 20 i DK, som private kan tilmelde sig.
>De findes alle på nettet - og så kan du se, om de tager ekstra for

Jeg mener nu der p.t. er totalt ca. 60 operatører, men muligt ikke alle
tilbyder privataftaler..

Jan

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-04-01 07:29

"Henrik Vest" <hallo_derude@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tele2 / 1001 ring langt billigere, meddeler at de forhøjer samtaleafgifter,
> på opkald til udenlandske mobiltelefoner, fra 4. juni, til DKK 1,74 +
> udlandstakst.

Hverdage mellem kl. 19 og 8 samt hele døgnet på søn- og helligdage er mobiltillægget "kun"
87 øre/min.Vistnok det billigste mobiltillæg blandt de danske teleoperatører?

Claus