Kontakter og erfaringer med arrangering af~
Fra : Allan

Dato : 05-03-04 12:18

Hej Gruppe

I en anden tråd debateres mulighederne for selv at arrangere dykkerrejser,
frem for at købe gennem etablerede rejsebureauer. Jeg har selv mest erfaring
med det sidste, dels fordi jeg har fundet det svært at finde de rette
kontakter, dels fordi jeg ikke har oplevet den store prisforskel. Det
provenu som rejseselskaberne tager sig hentes (som jeg ser det) ind via de
mængde-rabatordninger som de kan forhandle sig frem til.

Men andre har tydeligvis gjort gode handler, så jeg må derfor erkende at jeg
vist bare ikke er dygtig/ihærdig nok . Så jeg kunne godt tænke mig om vi
her på siden kan udveksle lidt gode kontakter og gode fif, til dem som
ønsker at arrangere deres egne ture.

Som eksempel kan vi tage en uges live-aboard i Rødehavet, med udgangspunkt i
Hurghada / Marsa Arlam.

- Hvem skal man flyve med?
- Hvilken dykkeroperatør?
- Hvor meget kan man prutte prisen ned hvis man booker en hel båd?
- Hvordan får man koordineret at skiftedag på båden passer med ens fly?
- Tegner I forsikring og hvordan sikre I jer mod svindel?
- Hvem sørger for turistvisa?
- Andre fif?

/Allan

Fra : Søren Arnvig

Dato : 05-03-04 19:01

"Allan" <allan_norskSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
mig om vi
> her på siden kan udveksle lidt gode kontakter og gode fif, til dem

Flysnowflake tilbyder f.eks. enkeltbilletter København-Malta for
495,-
De flyver hver lørdag.

d.v.s at hvis man booker i god tid kan man komme retur til Malta for
1000,-
Man kan leje en 6 personers penthouse i 1 uge for 6000,-
og man kan leje flasker og bly og ubegrænset luft i en uge for 800,-
hos
Maltaqua. Total pris for 1 uges ubegrænset dykning 2800,- (når man er
6)
Så skal man bare have lidt mad og øl....

Jeg skal afsted til September, nogen der vil med ?

Søren Arnvig

Fra : Henning

Dato : 05-03-04 21:09

>Maltaqua. Total pris for 1 uges ubegrænset dykning 2800,- (når man er
>6)
>Så skal man bare have lidt mad og øl....

Og måske en båd til at sejle dig ud - det er ikke så fedt med en uges
stranddyk i træk

Men det er jo ikke engang specielt billigt, taget i betragtning af du
for godt det dobbelte får en uges live-aboard med alt betalt i
Rødehavet...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Søren Arnvig

Dato : 05-03-04 23:31

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

> Og måske en båd til at sejle dig ud - det er ikke så fedt med en
uges
> stranddyk i træk

Når man kan nå de fleste gode steder fra stranden, incl de 2 store
vrag,
så er det godt nok til mig, men hver sin lyst.

> Men det er jo ikke engang specielt billigt, taget i betragtning af
du
> for godt det dobbelte får en uges live-aboard med alt betalt i
> Rødehavet...

Sidst jeg kiggede kostede det omkring 7500,- ?!?

Søren Arnvig

Fra : Adam Rubin

Dato : 09-03-04 08:17

> [...]
> - Hvordan får man koordineret at skiftedag på båden passer med ens fly?
> - Tegner I forsikring og hvordan sikre I jer mod svindel?

Min familie og jeg har gjort flere forskellige ting, når vi har skullet på
ferie. Til Rødehavet købte vi en charterrejse - jeg tror det var hos
StarTour til knap 3000 kr. Dette inkluderer transport, ophold osv. i en uge.
Herefter gik vi over på den anden side af gaden, og talte med en svensk
instruktør i et dykkercenter, og vupti havde vi arrangeret dykningen. Det
var en måned efter 11. september, så der var én dykker på båden ud over os.

Til Filipinerne og Thailand har vi gjort det, at vi køber en flybillet + 2
hotelovernatninger. Hermed har vi en pakkerejse, og er derfor inde under
rejsegarantifonden. Når vi så kommer frem, kan man altid finde et
dykkercenter, hvor de ansatte har den mentalitet man kan lide, og når man
ikke har forpligtiget sig til noget hotel hjemmefra, kan man bare rejse
videre, når det passer ind, og man har set det man ønsker. Typisk er det
også billigere at booke når man står ved frontdesken på hotellet. Er
værrelset ikke lejet ud, er det jo bedre at få lidt penge ende slet ingen
penge. Det samme med dykkercentret. Her har man typisk faste priser, men det
er som regel muligt at få kvantumrabatter.

Vi har som sagt gjort ovenstående flere gange, først uden børn på billige
hoteller, og siden med barn på lidt mindre billige hoteller. En enkelt gang
har vi også været på en færdig pakkedykkerrejse - og både oplevelsesmæssigt
og prismæssigt vinder gør det selv rejsen.

Så spring ud i det. Køb en flybillet og se hvad der sker...

God rejse
Adam

Fra : Allan

Dato : 09-03-04 18:21

"Allan" <allan_norskSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Hvordan får man koordineret at skiftedag på båden passer med ens fly?
> - Tegner I forsikring og hvordan sikre I jer mod svindel?

Hmm - Er der virkeligt ikke flere der har guldkorn her?

Jeg har selv fundet en relativ billig liveaboard til St. Johns fra den 8/7
til 15/7 til 740 Euro (ca. 5.500 DKK). Hertil skal lægges 3.600 til
flybillet + ca. 700 (skønnet) til diverse skatter og visa. I alt 9.800.

Man kan sagtens få en billigere rejse ved at vælge hotel og dagture, men min
erfaring er at du får 100% mere ud af en liveaboard. Du slipper for en masse
bøvl, slæben og venten, og dykningen og de andre dykkere på båden er
generelt langt bedre.

/Allan

Fra : Esben Sick

Dato : 13-04-04 14:24

Tænk over at evt. eftersøgning er inkluderet hvis det er købt som en
pakkerejse!
Fx. i Ægypten er man ikke meget for at sende en helikopter op hvis der ikke
er nogle der stiller med garanti for betalingen...

Esben