Spg. ang. servlets
Fra : Allan Unnerup

Dato : 05-12-00 14:21

Hvad er den praktiske forskel på
public class xxx extends HttpServlet
og
public class xxx extends javax.servlet.http.HttpServlet
?

Hvornår kan man med fordel benytte den ene frem for den anden?

Hilsen Allan

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 15:10

Fra : Allan Unnerup

Dato : 05-12-00 15:10

>forskellen er i eksempel #2 skal du ikke have 'import javax.servlet.http.*'
>i toppen af dit program.

>tja i den nederste kan du øjeblikkeligt se fra hvilken klasse din funktion
>kommer, men du skal skrive meget emre i din kode.

Tja, jeg har forsøgsvis udskiftet den ene med den anden, men jeg kan ikke
registrere nogen forskel - hverken med hensyn til oversættelse(fejl),
svartid eller funktionalitet. Det bekymrer mig lidt.

Hvad er det for en kode, som du mener, at jeg skal skrive ekstra?

Hilsen Allan

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 11:01

Fra : Allan Unnerup

Dato : 06-12-00 11:01

Tak skal I have alle sammen, nu er jeg rolig igen.

Hilsen Allan

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 05-12-00 15:18

> [...]
> ?
> Hvornår kan man med fordel benytte den ene frem for den anden?

Hvis du har 2 klasser med samme navn, kan du blive nødt til at referere
med det fulde navn. Måske(?) er det også bedre kodestil at bruge det
fulde navn, så læseren umiddelbart kan se, hvilken klasse der bruges,
uden at skulle undersøge "import" sektionen (er det java.awt.Canvas
eller mylib.gui.Canvas?).

Ulrik Magnusson