XMLOutputter og XSLTransformer
Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 04-03-04 23:28

Hej,

Jeg har et Document som jeg udskriver med XMLOutputter:
Document d = new Document(root);
new XMLOutputter().output(d, response.getOutputStream());

Hvordan kan jeg tilknytte et stylesheet til det jeg udskriver?

Mvh Peter F. Poulsen

Fra : hal@no_spam_statsbib~

Dato : 05-03-04 15:47

Peter F. Poulsen wrote:
> [...]
> new XMLOutputter().output(d, response.getOutputStream());
>
> Hvordan kan jeg tilknytte et stylesheet til det jeg udskriver?

Hvad mener du med at tilknytte et stylesheet? -> mener du at det er
kommer i oputputStreamen skal være dit dokument; hvopå et stylesheet har
virket?

Hvis det er tilfældet skal du bruge en Transformer og ikke XMLOutputter.
(her kan xerces/xalan anbefales)
Uden at være sikker vil jeg tro at du altid kan erstatte XMLoutputteren
med transformeren ( givers der ikke noget stylesheet er outputtet en
identittets afbildning )

I princip :

// Du skal have en source (Source kan være enten DOMSource SAXSource
eller en StreamSource) Har du et Document ( altså et eller andet der
implementerer DOM Documet interfacet og det gætter jeg på så :

Source so = new DOMSource(d.getDocumentElement());

//lav en TransformerFactory.

TransformerFactory tFactory = TransformerFactory.newInstance();
Transformer transformer = null;

// opret resultatat -> her direkte til outputStreamen på response

StreamResult re = new
javax.xml.transform.stream.StreamResult(response.getOutputStream);

// initialicer transformeren, med det stylesheet der skal transformeres
med. ( her fra en URL)

   transformUrl = "http://mit.stylesheet.dk/style.xsl";
transformer = tFactory.newTransformer(new
javax.xml.transform.stream.StreamSource(new
URL(transformUrl).openStream()));

// formater det output du gerne vil have

transformer.setOutputProperty(javax.xml.transform.OutputKeys.ENCODING,
("UTF-8"));

transformer.setOutputProperty(javax.xml.transform.OutputKeys.INDENT, "yes");

// go:
transformer.transform(so, re);

/Hans

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 05-03-04 22:38

Hej,

Ja det var det jeg mente. Jeg vil lige prøve at teste din fremgangsmåde.
Forløbig tak for det.