England med bil, telt
Fra : news.stofanet.dk

Dato : 04-03-04 21:28

Vi har lyst til at køre til England til sommer. Vi har en formodning om gode
strande i sydengland og Palmer???(mener min kone at have lært i sin
skoletid)

Er der nogen der har erfaring med hovdan kommer man billigt til england med
bil i juli ?

Er der nogle tips til camping i sydengland- gode steder og advarsler om hvor
man bør holde sig fra ?

På forhånd tak

Fra : Per

Dato : 05-03-04 08:52

Jeg har været der flere gange

Det billigste er nok at tage sydover calais - dover eller tunellen. Jeg har
et par gange fundet nogle billige tur / retur - afhængig af sæson mv. så kom
igang emd at se på nettet.

Turen langs den sydlige kyst er flot og de lange moler (piers) med
underholdning og dans er hyggelige at besøge om aftenen.

Der er mængder af ting man kan se men vær forberedt på parkering koster
penge alle steder og de bruger Clamping (en lås de sætter på hjulet) hvis du
holder ulovligt. Jeg har været ude for at skulle betale for parkering på et
supermarkeds parkeringsplads (man skulle tro de ikke ville have kunder).

Stone Hedge er lidt overdrevet. Man kan ikke længere komme ind til stenene
men må stå ude bag et hegn og se på dem (men man er jo nødt til at "have
været der")

Det jeg nød mest var de mange små snoede veje og hyggelige landsbyer, der er
et lille museum i hver eneste by, ofte bare et værelse hvor ejeren udstiller
f,eks. sakse eller andet underligt - de er skøre de englændere.

I New Foreest - går dyrene frit omkring. Det var ret underholdede at campere
der og vågne op om morgenen fordi en 200 kgs orne har lugtet maden i
forteltet. Man kan campere i området eller leje hus (det er ret billigt når
man lejer en 50 km inde i landet.

Er du bil og mc interesseret ligger Belieu Castle også i sydengland, det er
en kæmpe udstilling hvor der b.la. er enhøjbane så man kan se køretøjerne
fra oven af.

Du må selv tjekke navnene da jeg sikkert har stavet dem lidt forkert ;-(((

Mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 21:15

> [...]
med
> bil i juli ?
>
> Er der nogle tips til camping i sydengland- gode steder og advarsler om

Jeg har selv boet i Hampshire en del år og kan også anbefale New Forest, men
Isle of Wight er også skøn! Har selv flere gange camperet her:
http://www.stoats-farm.co.uk/index.htm Det er en hyggelig gård, og
campingpladsen er ikke luksuriøs på nogen måde, men den ligger hyggeligt,
og den lokale pub er helt fin. Generelt vil jeg IKKE anbefale jer at
overnatte på "holiday camps" (f.eks. "Center parcs" ). Farm-campingpladser
er meget hyggeligere - og også meget billigere. Man kan sejle til Isle of
Wight fra Southampton eller fra Lymington (men det er lidt dyrt). Ellers kan
jeg også varmt anbefale Dorset, Devon og Cornwall (de berømte palmer findes
i de to sidstnævnte - den er god nok! :) Jeg har selv camperet i
nationalparken Dartmoor i Devon en del (skønt og en helt speciel natur). Jeg
vil fraråde jer at tage til Torquay. Folk har selvfølgelig forskellig smag,
men der er efter min mening alt for meget spillehal, fish 'n chips og dårlig
underholdning over stedet. Men det kan selvfølgelig i sig selv også være en
oplevelse. De gode strande kan man sådan set finde hele vejen langs
sydkysten fra Bournemouth og vestpå - men vær opmærksom på, at de på
weekender med godt vejr er som fluepapir (og trafikken kan være håbløs).
Generelt vil jeg anbefale jer at begive jer ud på de små veje og finde alle
de små billedskønne landsbyer og nyde det flotte landskab og den lokalt
fremstillede æblecider. Sydvestengland er et meget smukt sted - især når man
bliver ude på landet. :)

God tur!

Jette