Gratis Lyd-redigeringsprogram!
Fra : Peter Perlsø

Dato : 04-03-04 18:57

http://audacity.sourceforge.net/

--

http://haxor.dk +45 2685 5909

Democracy is not something you believe in or a lace to hang your hat,
but it's something you do. You participate. If you stop doing it,
democracy crumbles.
- Abbie Hoffman

Fra : Tom

Dato : 05-03-04 00:42

On 04/03/04 18:57, in article 2004030418572516807%peter@NOSPAMdk, "Peter
Perlsø" <peter@NOSPAM.dk> wrote:

> http://audacity.sourceforge.net/

Tror at der er flere !?
http://www.jasmineaudio.com/
Kan som eksempel både klippe I og pille ved Mpeg 4 og mp3 !
( og SdII og andet..)

Fra : Steen

Dato : 05-03-04 18:42

Peter Perlsø wrote:

> http://audacity.sourceforge.net/

Det er ret godt til at kopiere lp'er til cd. Jeg bruger nu kun 1,5 time på
kopiering, støjfjerning og cd-kopiering nu, tidligere brugte jeg lidt over
2 timer

Er der nogen der ved hvad VST udvidelserne kan bruges til?

Kan man gemme flere FFT filtre?

m.v.h.

Steen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-03-04 02:52

Hej Steen

Steen wrote:

> Det er ret godt til at kopiere lp'er til cd. Jeg bruger nu kun 1,5 time på
> kopiering, støjfjerning og cd-kopiering nu, tidligere brugte jeg lidt over
> 2 timer

Hm, nu bruger jeg ikke selv Audacity, men derimod amadeus, som også er
VST kompatibelt. Her tager dt mig ca. 5 kvarter at lave en LP om til CD
inkl. div. tilpasninger og korrektioner. - Udgangspunktet er en LP på
ca. 40 min. varighed.

> Er der nogen der ved hvad VST udvidelserne kan bruges til?

De kan bruges til mange ting... Jeg har fx. en 10 bånds parametrisk
equalizer, rumklang/ekkoenhed, compressor/limiter, pitch control, Dolby
A, vocoder, faders, glide, slide og temmelig mange andre - både
praktiske hjælpeværktøjer, men også en del mere unyttige effekter, der
intet er værd ved fx. LP overførsel. Nogle er freeware, andre shareware,
mens de bedste desværre er fuldt kommercielle produkter. - Fx. Den Dolby
A, jeg har er et kommercielt produkt, og svjh. koster den lige omkring
$250USd. Da jeg ikke har købt min Dolby plugin, har jeg valgt ikke at
bruge den i forbindelse med prof prouon, - kun til udforskning / afprøvning.

I Amadeus II er der et indbygget støjreduktion, der meget minder om
Dolby A, men som pga. div. licensbestemmelser ikke må kaldes Dolby. Det
er fuldt så effektiv som et ægte Dolby A. - Og equalizeren bruger jeg
næsten aldrig, da jeg har en god ekstern mixer, hvor jeg laver det meste
af præindstillingerne.

mvh. Erik rihcard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>