/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Husk: The Boondock Saints
Fra : Steen


Dato : 04-03-04 16:23

I aften på zulu - en ret spøjs film, faktisk lidt af en perle.

Steen

 
 
Jacob E. (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob E.


Dato : 04-03-04 17:12

Steen wrote:
> I aften på zulu - en ret spøjs film, faktisk lidt af en perle.
>
> Steen

KANON film, hvis man er til Taratino-stilen. Må absolut huske det - tak.

Mvh Jacob



Steen (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 04-03-04 18:24

"Jacob E." <sp@mmerfuckoff.ok> wrote in news:
> KANON film, hvis man er til Taratino-stilen. Må absolut huske det - tak.


Helt sikkert, kan man ikke lide Tarantino, Pulp Fiction og den slags film,
så kan man sikkert heller ikke døje Boondock Saints.

Jeg syntes Pulp var fed, og Boondock er næsten lige så god...så jeg har
sendt konen i byen i aften!

Steen



Sabina Hertzum (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 04-03-04 21:07

Steen wrote:
> "Jacob E." <sp@mmerfuckoff.ok> wrote in news:
>> KANON film, hvis man er til Taratino-stilen. Må absolut huske det -
>> tak.
>
> Helt sikkert, kan man ikke lide Tarantino, Pulp Fiction og den slags
> film, så kan man sikkert heller ikke døje Boondock Saints.

uenig*G* jeg kunne ikke døje Pulp..... Tarantino er fed nok, men boondock
RULES!!!

> Jeg syntes Pulp var fed, og Boondock er næsten lige så god...så jeg
> har sendt konen i byen i aften!

jeg er lige kommet hjem efter et skolearrangement, men har tændt for
Boondock i samme øjeblik jeg kom ind ad døren *G* ;)

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."



Jacob E. (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob E.


Dato : 04-03-04 22:37

Sabina Hertzum wrote:
> Steen wrote:
>> Helt sikkert, kan man ikke lide Tarantino, Pulp Fiction og den slags
>> film, så kan man sikkert heller ikke døje Boondock Saints.
>
> uenig*G* jeg kunne ikke døje Pulp..... <KLIP>

Sabina, Sabina... tsk tsk. Far er ikke vred. Far er skuffet.

Jacob



Sabina Hertzum (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 05-03-04 00:22

Jacob E. wrote:
>>> Helt sikkert, kan man ikke lide Tarantino, Pulp Fiction og den slags
>>> film, så kan man sikkert heller ikke døje Boondock Saints.
>>
>> uenig*G* jeg kunne ikke døje Pulp..... <KLIP>
>
> Sabina, Sabina... tsk tsk. Far er ikke vred. Far er skuffet.
>
> Jacob

*med blikket fæstnet til mine skosnuder* undskyld :(
*fniz*

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."



-V- (05-03-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 05-03-04 01:14

Sabina Hertzum wrote:
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."

Sabina, jeg bemærker med tilfredshed, at du har taget kritikken af din
tegnsætning til dig.
Godt!

Men hvordan du kan finde på at reklamere for den gudsjammerlige lortefilm,
det overgår min vildeste forestillingsevne.
De har alle ingredienserne til at lave det til en klassefilm, men taber
alligevel det hele.
Det eneste seværdige er Kate Beckinsale, som er en rigtig rævemama.





-V-



Sabina Hertzum (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 05-03-04 07:29

-V- wrote:
> Sabina Hertzum wrote:
> Knus, Sabina
> "Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
> been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
> between vampires and lycans. Werewolves."
>
> Sabina, jeg bemærker med tilfredshed, at du har taget kritikken af din
> tegnsætning til dig.
> Godt!

hey, selv gamle hunde kan lære nye tricks ;)

> Men hvordan du kan finde på at reklamere for den gudsjammerlige
> lortefilm, det overgår min vildeste forestillingsevne.

theres no accounting for taste..... jeg synes filmen er _herrefed_.....
hvilket jeg vist endda har udtalt herinde før ;)

> De har alle ingredienserne til at lave det til en klassefilm, men
> taber alligevel det hele.

det kommer jo an på hvad man mener med at "tabe det hele"...... den er
anderleds, det indrømmer jeg blankt, men det er netop hvad jeg synes er så
forfriskende.... at den ikke hænger fast i de stereotype
"varmpyr/varulve"film..... at den giver illusionen af at disse væsner
faktisk KAN leve sammen med os almindelige mennesker, uden at vi nogensinde
ville opdage det.... det synes jeg er cool......

> Det eneste seværdige er Kate Beckinsale, som er en rigtig rævemama.

ja, hun er fed, men ikke det eneste seværdige.... jeg synes dog hun
præsenterer filmen skide godt......
--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."



Jakenold (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Jakenold


Dato : 06-03-04 00:30

Du er bare glad for kvindehelte

*Flame Me*

--
Med venlig hilsen

Jakob



rane (08-03-2004)
Kommentar
Fra : rane


Dato : 08-03-04 08:59

On Fri, 5 Mar 2004 07:28:35 +0100, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

>> Men hvordan du kan finde på at reklamere for den gudsjammerlige
>> lortefilm, det overgår min vildeste forestillingsevne.
>
>theres no accounting for taste..... jeg synes filmen er _herrefed_.....
>hvilket jeg vist endda har udtalt herinde før ;)

Pudsigt nok synes min kæreste også at filmen er én af de bedste hun
har set. Faktisk er den pt. rangeret som numero uno på hendes favorit
filmliste - det må være en kvindelig ting ;)

Sabina Hertzum (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 08-03-04 11:17

rane wrote:
>>> Men hvordan du kan finde på at reklamere for den gudsjammerlige
>>> lortefilm, det overgår min vildeste forestillingsevne.
>>
>> theres no accounting for taste..... jeg synes filmen er
>> _herrefed_..... hvilket jeg vist endda har udtalt herinde før ;)
>
> Pudsigt nok synes min kæreste også at filmen er én af de bedste hun
> har set. Faktisk er den pt. rangeret som numero uno på hendes favorit
> filmliste - det må være en kvindelig ting ;)

næppe*G* jeg har da et par mænd bag mig der giver mig ret ;)

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."



Niels Søndergaard (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 08-03-04 12:20

On Mon, 8 Mar 2004 11:17:23 +0100, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

>rane wrote:
>>>> Men hvordan du kan finde på at reklamere for den gudsjammerlige
>>>> lortefilm, det overgår min vildeste forestillingsevne.
>>>
>>> theres no accounting for taste..... jeg synes filmen er
>>> _herrefed_..... hvilket jeg vist endda har udtalt herinde før ;)
>>
>> Pudsigt nok synes min kæreste også at filmen er én af de bedste hun
>> har set. Faktisk er den pt. rangeret som numero uno på hendes favorit
>> filmliste - det må være en kvindelig ting ;)
>
>næppe*G* jeg har da et par mænd bag mig der giver mig ret ;)

Det er en ufattelig dårlig film, men Kate B. gør jo, at man alligevel
kan se den igen og igen - i hvert fald hvis man er mand med hang til
kvinder.


3140 Bagdad Bob (04-03-2004)
Kommentar
Fra : 3140 Bagdad Bob


Dato : 04-03-04 19:16


"Steen" <steen_bj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns94A2A6A898486ctrlaltdelsofthomene@62.243.74.162...
> I aften på zulu - en ret spøjs film, faktisk lidt af en perle.
>
> Steen

dårlig Tarantino efterligning IMHO



Jacob E. (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob E.


Dato : 04-03-04 20:04

3140 Bagdad Bob wrote:
> "Steen" <steen_bj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:Xns94A2A6A898486ctrlaltdelsofthomene@62.243.74.162...
>> I aften på zulu - en ret spøjs film, faktisk lidt af en perle.
>>
>> Steen
>
> dårlig Tarantino efterligning IMHO

.... men helt fin for sådan nogle som os, som ikke er så sippede.

Jacob



Emil Rune (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Emil Rune


Dato : 04-03-04 22:49


"Jacob E." <sp@mmerfuckoff.ok> wrote in message
news:40477d86$1$55926$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> 3140 Bagdad Bob wrote:
> > "Steen" <steen_bj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:Xns94A2A6A898486ctrlaltdelsofthomene@62.243.74.162...
> >> I aften på zulu - en ret spøjs film, faktisk lidt af en perle.
> >>
> >> Steen
> >
> > dårlig Tarantino efterligning IMHO
>
> ... men helt fin for sådan nogle som os, som ikke er så sippede.
>

Tarantino fans er altså sippede? Javel ja...


Emil



3140 Bagdad Bob (05-03-2004)
Kommentar
Fra : 3140 Bagdad Bob


Dato : 05-03-04 19:49


"Jacob E." <sp@mmerfuckoff.ok> skrev i en meddelelse
news:40477d86$1$55926$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> 3140 Bagdad Bob wrote:
> > "Steen" <steen_bj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:Xns94A2A6A898486ctrlaltdelsofthomene@62.243.74.162...
> >> I aften på zulu - en ret spøjs film, faktisk lidt af en perle.
> >>
> >> Steen
> >
> > dårlig Tarantino efterligning IMHO
>
> ... men helt fin for sådan nogle som os, som ikke er så sippede.
>
> Jacob
>

Har ikke noget at gøre med være sippet- det er bare en middelmådig film. Den
mangler fuldstændigt stil. Genren er jo ellers ikke umulig. Se bare Snatch!



Jakenold (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Jakenold


Dato : 06-03-04 00:30

Netop.

Dog var Snatch kun fed første gang!

--
Med venlig hilsen

Jakob



3140 Bagdad Bob (06-03-2004)
Kommentar
Fra : 3140 Bagdad Bob


Dato : 06-03-04 03:23


"Jakenold" <thiswontwork@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:%382c.251$eF4.215@news.get2net.dk...
> Netop.
>
> Dog var Snatch kun fed første gang!
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Jakob
>
Aint go no time for grassers - feed them to the pigs

Den er fed 1, 2, 3 og 4 gang.



C. H. Engelbrecht (05-03-2004)
Kommentar
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 05-03-04 01:23

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:4047726e$0$29347$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > I aften på zulu - en ret spøjs film, faktisk lidt af en perle.
>
> dårlig Tarantino efterligning IMHO

Uden tvivl en Tarantino efterligning, men dårlig ... deeeer er jeg sgu ikke
enig.




Mark Høserich (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Mark Høserich


Dato : 05-03-04 18:01


"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:4047726e$0$29347$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Steen" <steen_bj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:Xns94A2A6A898486ctrlaltdelsofthomene@62.243.74.162...
> > I aften på zulu - en ret spøjs film, faktisk lidt af en perle.
> >
> > Steen
>
> dårlig Tarantino efterligning IMHO
>
>

Hvad er der lige tarantinosk ved Boondock Saints



C. H. Engelbrecht (05-03-2004)
Kommentar
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 05-03-04 18:47

"Mark Høserich" <mfbh21@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4048b27c$0$27407$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > I aften på zulu - en ret spøjs film, faktisk lidt af en perle.
> >
> > dårlig Tarantino efterligning IMHO
>
> Hvad er der lige tarantinosk ved Boondock Saints

Voldsæstetikken, vil jeg sige. Og brugen af kraftfuld musik (måske ikke lige
samme stil, men...).




Jacob E. (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Jacob E.


Dato : 05-03-04 19:41

Mark Høserich wrote:
> "3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:4047726e$0$29347$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "Steen" <steen_bj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:Xns94A2A6A898486ctrlaltdelsofthomene@62.243.74.162...
>>> I aften på zulu - en ret spøjs film, faktisk lidt af en perle.
>>>
>>> Steen
>>
>> dårlig Tarantino efterligning IMHO

> Hvad er der lige tarantinosk ved Boondock Saints

"Lad os slå dem ALLE ihjel!!!"
-"Sært nok tiltaler det mig..."!

Mvh Jacob E.



Peter Knutsen (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 07-03-04 16:51


Mark Høserich wrote:
> "3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>>dårlig Tarantino efterligning IMHO
> Hvad er der lige tarantinosk ved Boondock Saints

Måden hvorpå der springes frem og tilbage i tid?

--
Peter Knutsen


Fætter (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Fætter


Dato : 04-03-04 22:35

> I aften på zulu - en ret spøjs film, faktisk lidt af en perle.
Ja den er faktisk cool nok, men jeg synes slutningen var noget brat og
forsøgte at være lidt for "var det nu rigtigt det de gjorde, hva'
publikum?".

Men samlet set en god film!

Jens.



Peter Knutsen (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 04-03-04 22:50


Steen wrote:
> I aften på zulu - en ret spøjs film, faktisk lidt af en perle.

Det var en fed film, men Dansk Video Tekst har givet opgaven til en
ualmindeligt inkompetent tekster. Jeg lagde mærke til to klare bøffer,
som begge forekom mens personerne talte noget, der ikke behøver megen
god vilje for at kunne betegnes som rigsUSAnsk. (Der kan nemt have
forekommet yderligere bøffer mens der blev talt USAnsk med tyk irsk,
russisk eller italiensk accent, uden at jeg opfattede det).

Den ene var efter at Roccos kæreste finder ud af at han har skudt
katten. Så siger (påstår) Rocco at han troede at det ville føre til
"closure" (altså afslutte kæresteforholdet). Det er oversat som om at
han tror, det ville bringe dem nærmere hinanden (closer). Det ligner
en tilgivelig hørefejl, men ud fra konteksten kan man godt regne ud at
"closer" ikke giver særlig god mening.

Den anden bøf er for kompleks, rent sprogligt, til at jeg kan citere
den, men det gik på at en eller anden TV-værtinde sagde at der ikke
var noget offentligt "outcry" om at de der selvtægtsmænd skulle
stoppet. Det fik teksteren vendt på hovedet, hvilket er utilgiveligt i
og med at hele filmen handler om selvtægt og om hvordan
selvtægtsmændene netop er populære, i så høj grad at "manden på gaden"
ikke ønsker dem stoppet.

Ærgeligt for dem der har mere brugt for undertekster end jeg. Og
skammeligt at TV2Zulu er fedtede med deres penge, og hyrer
discountfirmaer som Dansk Video Tekst.

> Steen

--
Peter Knutsen


-V- (04-03-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 04-03-04 22:54

Peter Knutsen wrote:
> Ærgeligt for dem der har mere brugt for undertekster end jeg. Og
> skammeligt at TV2Zulu er fedtede med deres penge, og hyrer
> discountfirmaer som Dansk Video Tekst.

Af ren interesse:

Hvad er dine forudsætninger for dit angiveligt gode engelsk?
Er det noget du beskæftiger dig med til dagligt i professionelt øjemed?





-V-



Jens Gregersen (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gregersen


Dato : 05-03-04 01:19

>> Ærgeligt for dem der har mere brugt for undertekster end jeg. Og
>> skammeligt at TV2Zulu er fedtede med deres penge, og hyrer
>> discountfirmaer som Dansk Video Tekst.
>
> Af ren interesse:
>
> Hvad er dine forudsætninger for dit angiveligt gode engelsk?
> Er det noget du beskæftiger dig med til dagligt i professionelt
> øjemed?

Det kan vel være ligegyldigt? Hvis Peter med sit "skoleengelsk" kan fange
bøffer tegner det ikke godt!
Hovedsagen er at fejl ikke bør forekomme ligegyldigt om det så er nogle som
hvermand opdager eller ej...

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail
Svar venligst under det du citerer og klip det, du ikke svarer på, væk



-V- (05-03-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 05-03-04 01:27

Jens Gregersen wrote:
>>> Ærgeligt for dem der har mere brugt for undertekster end jeg. Og
>>> skammeligt at TV2Zulu er fedtede med deres penge, og hyrer
>>> discountfirmaer som Dansk Video Tekst.
>>
>> Af ren interesse:
>>
>> Hvad er dine forudsætninger for dit angiveligt gode engelsk?
>> Er det noget du beskæftiger dig med til dagligt i professionelt
>> øjemed?
>
> Det kan vel være ligegyldigt? Hvis Peter med sit "skoleengelsk" kan
> fange bøffer tegner det ikke godt!
> Hovedsagen er at fejl ikke bør forekomme ligegyldigt om det så er
> nogle som hvermand opdager eller ej...

Vi er enige i, at grove oversættelsesfejl ikke bør forekomme, ja.

Derfor er det vel legalt nok, at spørge om Peters forudsætninger?
Nu har jeg fundet ud af, at han læser fysik, men det forklarer ikke hans
skønlitterære evner.

Som sagt, det var af ren interesse, fordi han med rette er sprogrevser. Der
er et par stykker i diverse grupper, som har samme interesse og retter
andres sprog på mere eller mindre infantile måder, men deres baggrund kender
jeg.




-V-



Jens Gregersen (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gregersen


Dato : 05-03-04 13:24

-V- skrev:

> Jens Gregersen wrote:
>>>> Ærgeligt for dem der har mere brugt for undertekster end jeg. Og
>>>> skammeligt at TV2Zulu er fedtede med deres penge, og hyrer
>>>> discountfirmaer som Dansk Video Tekst.
>>>
>>> Af ren interesse:
>>>
>>> Hvad er dine forudsætninger for dit angiveligt gode engelsk?
>>> Er det noget du beskæftiger dig med til dagligt i professionelt
>>> øjemed?
>>
>> Det kan vel være ligegyldigt? Hvis Peter med sit "skoleengelsk" kan
>> fange bøffer tegner det ikke godt!
>> Hovedsagen er at fejl ikke bør forekomme ligegyldigt om det så er
>> nogle som hvermand opdager eller ej...
>
> Vi er enige i, at grove oversættelsesfejl ikke bør forekomme, ja.

Godt så :)

> Derfor er det vel legalt nok, at spørge om Peters forudsætninger?
> Nu har jeg fundet ud af, at han læser fysik, men det forklarer ikke
> hans skønlitterære evner.

Ja, undskyld min skepsis overfor det jeg troede var skepsis fra din side.

> Som sagt, det var af ren interesse, fordi han med rette er
> sprogrevser. Der er et par stykker i diverse grupper, som har samme
> interesse og retter andres sprog på mere eller mindre infantile
> måder, men deres baggrund kender jeg.

Okay... Jeg synes selv det er helt fint at rette på fejl i andre folks
sprog. Hvis man ser gennem fingre med små fejl udvikler de sig. Jeg mener
selv at det er almen dannelse at kunne stave.

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail
Svar venligst under det du citerer og klip det, du ikke svarer på, væk



Morbid Angel (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Morbid Angel


Dato : 05-03-04 13:44

On Fri, 5 Mar 2004 13:24:14 +0100, "Jens Gregersen"
<jens_gregersenELEFANT@stofanet.dk> wrote:

>Okay... Jeg synes selv det er helt fint at rette på fejl i andre folks
>sprog. Hvis man ser gennem fingre med små fejl udvikler de sig. Jeg mener
>selv at det er almen dannelse at kunne stave.

Så de ordblinde og nydanskere som mig er ikke dannede?

:)

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Jens Gregersen (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gregersen


Dato : 05-03-04 14:00

>> Okay... Jeg synes selv det er helt fint at rette på fejl i andre
>> folks sprog. Hvis man ser gennem fingre med små fejl udvikler de
>> sig. Jeg mener selv at det er almen dannelse at kunne stave.
>
> Så de ordblinde og nydanskere som mig er ikke dannede?

Det bliver vist noget af en diskussion, vi kan rode os ud i.

Men selvfølgelig mente jeg, at folk, der har haft forudsætningerne for at
lære at skrive og tale ordentligt dansk også bør gøre det. Jeg synes, at
stavefejl i fx aviser og på reklamer er meget pinlige. Hvis man ikke mestrer
det danske sprog, bør man lade andre om det.

Nå, men vi er vist ret OT her så FUT til dk.kultur.sprog

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail
Svar venligst under det du citerer og klip det, du ikke svarer på, væk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste