Prøver igen, krypt. af d-link?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-03-04 13:59

Hej I Gruppen

jeg har fået opsat et d-link DI 514, det var indstillet til 64 bit
krypt.(HEX) , det fungerede fint trådløst. Så konfigurerede jeg den ,
skiftede bare navn på netværket, men så virkede den pludselig ikke
trådløst mere

Derefter blev det forsøgt med de forskellige kode typer, men f.eks. kom
der besked som: koden skal være på min. 5 taster..... til trods at
minkode var det dobbelte? :-/

Den virkede så endelig med 128 bit ASCI , men da der så kom besøg af en
jaguar, virkede det trådløse på min PB men ikke
hos min gæst ;-/

Firewall var slået fra, og netværksindstillinger skulle være i
orden....... nogle ,der har bud på hvad der er galt?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-03-04 14:48

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Firewall var slået fra, og netværksindstillinger skulle være i
> orden....... nogle ,der har bud på hvad der er galt?

Jeg har jo lovet at fixe det for dig, når jeg kommer ind til dig igen.
Og det gør jeg snart med din gave.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-03-04 17:36

> Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:
>

> Jeg har jo lovet at fixe det for dig, når jeg kommer ind til dig igen.
> Og det gør jeg snart med din gave.

Ja, tak, Jesper, det ved jeg og glæder mig vildt til min gave, vil igen
anmode om antal af bogstaver og hvad det begynder med?

Men,årsagen til mit indlæg er, at hvis der er et problem, så VIL jeg
vide hvorfor og hvad løsningen er.

Du kender jo selv det, med at have stærke
sodomistiske tilbøjeligheder..........vi tænder jo begge på fluer! ;-D
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-03-04 20:04

> Jeg har jo lovet at fixe det for dig, når jeg kommer ind til dig igen.
> Og det gør jeg snart med din gave.

Jeg har nu prøvet at sikre to trådløse netværk, men det har ikke
fungeret i nogen af tilfældende. Når f.eks. MAC-filteret blev slået
til, blev der lukket for al trådløs adgang, selvom det var de rigtige
MAC-adresser der var indtastet.

Der har også være andre finurligheder. Nu har jeg kun brugt 5-10
minutter hvert sted, og da jeg ikke selv har en trådløs basestation
kender jeg jo intet til det, men hvis nørder som os ikke kan få det
til at fungere uden besvær, så kan jeg godt forstå hvis Hr. og Fru
Danmark springer det over!

--
Mvh.
René Frej Nielsen