Aflæsning af fjenvarme - hvilket selskab a~
Fra : Morten DH

Dato : 04-03-04 13:01

Vi er en lille privat beboerforening med 6 lejligheder som benytter
Clorius/Viterra til aflæsning af fjernvarme og vand - vi er imidlertid ret
utilfredse med både deres priser og deres service og er derfor på udkig
efter alternativer.

Som nævnt er der 6 lejligheder med ca. 4 fordampningmålere og 2-3 vandmålere
per lejlighed - vi ligger i Næstved kommune.

Eneste alternativ jeg kender er Brunata; men har hørt der skulle findes
flere mindre firmaer som også tilbyder dette. Hvad skal vi forberede os på,
skal vi have nye målere hvis vi skifter selskab, er der ikke noget at spare,
hvordan giber man det an osv. ?

Alle erfaringer må i gerne dele med mig

--
Drømmer du om egen butik på internettet?
Det er lettere og billigere end du tror - hør hvad jeg kan tilbyde.

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 04-03-04 13:25

On Thu, 4 Mar 2004 13:01:24 +0100, "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

> [...]
>utilfredse med både deres priser og deres service og er derfor på udkig

Hvorfor aflæser I dem ikke selv?

KS

Fra : Morten DH

Dato : 04-03-04 16:15

<kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor aflæser I dem ikke selv?

De nuværende målere er med fordampningsvæske i, så de skal jo skiftes hvert
år - men dit forslag lyder da absolut interessant... kan man det? og
hvordan?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-03-04 18:07

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev:

> De nuværende målere er med fordampningsvæske i, så de skal jo
> skiftes hvert år - men dit forslag lyder da absolut interessant...
> kan man det? og hvordan?

Hvis I får opsat elektroniske målere burde det ikke være noget problem.
Sådanne målere har der været de to steder jeg har boet de seneste 4-5
år og her har der været selvaflæsning af målerne.

Man kan også få målere, hvor aflæsningen kan ske eksternt via en slags
netværk.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten DH

Dato : 04-03-04 18:09

> [...]
> år og her har der været selvaflæsning af målerne.
>
> Man kan også få målere, hvor aflæsningen kan ske eksternt via en slags

Det vil altså sige at ejendommen blot får den samlede afregning fra
leverandørern og sørger derefter selv for at fordele regningen internt i
ejendommen?

Hvilke firmaer tilbyder dette?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-03-04 18:49

> Det vil altså sige at ejendommen blot får den samlede afregning
> fra leverandørern og sørger derefter selv for at fordele regningen
> internt i ejendommen?

Ja i begge tilfælde.

> Hvilke firmaer tilbyder dette?

Bla.