Erfaringer med Aprilia Habana
Fra : Jens

Dato : 04-03-04 11:43

Hej

Jeg er HELT grøn udi knallert45, så jeg ville høre om der er nogen herinde
der har erfaringer med Aprilia Habana. Jeg synes, at det blev for dyrt i
bilforsikring, så jeg regner med at køre mellem randers og århus et par
gange om ugen på sådan en.

Er den overhovedet velegnet til det ?
Kan jeg være på den? Jeg er 193cm og 87 Kg..

Jeg vil gerne kunne køre mindst 60 km/t, men er heller ikke interesseret i
lægge mig ud med ordensmagten, fordi den er tunet vildt meget (jeg tror jeg
vil nøjes med at pille variatoren ud af gearkassen)...

Andre bud på relativt kraftige/store brugte knallert45 modtages med
kyshånd.

jeg har 8-12000 kr til projektet

tak
Jens

Fra : Johnny

Dato : 04-03-04 12:35

"Jens" <jensisverige26@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> vil nøjes med at pille variatoren ud af gearkassen)...

Okay, det med "HELT grøn" passer vist meget godt ;)

> Andre bud på relativt kraftige/store brugte knallert45 modtages med
> kyshånd.
>
> jeg har 8-12000 kr til projektet

Jeg tror desværre ikke at du finder en Habana i det prisleje - de er
rimeligt dyre fra nye, og så vidt jeg husker er modellen ikke specielt
gammel, så en tilstrækkeligt gammel scooter kan nok ikke findes :( Det er
ikke sikkert at det er helt umuligt, men jeg tror chancerne er små. Prøv evt
at kigge lidt på en Gilera Runner og Peugeot Speedfight.

Fra : H-J M

Dato : 04-03-04 13:06

"Johnny" <TheTulip@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> ikke sikkert at det er helt umuligt, men jeg tror chancerne er små. Prøv
evt
> at kigge lidt på en Gilera Runner og Peugeot Speedfight.

Ikke at forglemme: SR50 og Aerox. Evt. også NRG

--
Mvh. Hans-Jacob
Piaggio Zip. TP Racing+, Tr Tap, 21 dell'o, Techno Prestigio og 20% polini

Fra : Jens

Dato : 04-03-04 15:56

Hej
tak for svarene

Kan alle de modeller I nævner geares til en fornuftig hastighed ? Der er
lidt langt til Randers med 45 km/t ....

Fra : H-J M

Dato : 04-03-04 20:49

> Kan alle de modeller I nævner geares til en fornuftig hastighed ? Der er
> lidt langt til Randers med 45 km/t ....

Du kan sagtens geare den til mere end 45 men hvad vil det hjælpe? Nægter at
tro den sølle maskine kan trække en tun gearing ud.
Hvis jeg var dig ville jeg købe en NRG eller en Runner.
De kører stærkt hvis de bliver afdroslet og får en anden udstødning på uden
katalysator.
Der sidder en ring i variatoren.
Et blindrør på forrøret (evt. lad det sidde da hele udst. er en begrænsning
i sig selv)
En rist i karburatoren
En "dut" i luftfiltret
Og så skal du dyse lidt op når du har fjernet risten og/eller dutten

Så har du en fart på ~80km/t
Og når du begynder at finde det kedeligt kan vi begynde at snakke ;)

Fra : D19SakaPOPPE

Dato : 04-03-04 21:55

hej jens

jeg har en habana som jeg har til salg..
du kan se mere på www.d19s.dk/scooter.htm
hvis du er fra randers, kan du jo komme og kugge på den.

jeg kan sige at jeg syntes at den køre godt, det er ikke en hurtig ræser i
optræk, men min køre 65kmt, og jeg vejer 105kg. jeg har vindskørm på min,
som gør at det er lidt mere behageligt at køre på den..
skriv bare tilbage til mig, eller giv mig et ring på 51889343..

--
Dennis
Randers

Fra : D19SakaPOPPE

Dato : 07-03-04 20:36

hej
prisen på min scooter liger omkring 10000,-
skriv bare tilbage til mig, hvis du har flere ????

--
Dennis
Randers