Andet multimedie
bentjuul 3670
Langsom File Browser i PE2
Fra : Torben Andresen

Dato : 04-03-04 07:10

Jeg har lige installeret Photoshop Elements 2.0, og alt ser ud til at
fungere fint. Lige på nær når file browseren er åben. Så kører alt utroligt
langsomt?? Når man f.eks. klikker på et menupunkt, går der 5-10 sek. inden
menuen kommer frem. Så snart jeg lukker filer browseren, fungerer alt
normalt igen.

Hvad kan der være galt? (min PC er en 2,5Ghz P4)

Mvh Torben

Fra : Palle Bruselius

Dato : 04-03-04 09:57

"Torben Andresen" <torben@it-service.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> normalt igen.
>
> Hvad kan der være galt? (min PC er en 2,5Ghz P4)

PSE's filbrowser skal gengive thumbnail-versioner af de billeder, der ligger
i den mappe du undersøger samt finde de øvrige oplysninger om filerne. Den
slags tager lidt tid. Jo flere billeder i en mappe, jo længere tid. Der er
altså næppe noget galt.

Palle

Fra : Torben Andresen

Dato : 04-03-04 12:03

> [...]
> slags tager lidt tid. Jo flere billeder i en mappe, jo længere tid. Der er

Ok. Men når jeg starter Paint Shop Pro8 og benytter dens fil browser på
samme mappe, så tager det under 1 sek. at generere alle thumbnails + PSP8 er
ikke sløv når dens fil browser er åben.

Er der ikke andre end mig der har konstateret dette med PE2?

Mvh Torben

Fra : Palle Bruselius

Dato : 04-03-04 20:00

"Torben Andresen" <torben@it-service.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke andre end mig der har konstateret dette med PE2?

Jow da - det har jeg også selv. Det samme gælder sådan set også Photoshop
7.0, der ikke virker meget hurtigere. Om det samme er tilfældet med den
nyeste version - Photoshop CS - ved jeg dog ikke.
Paint Shop Pro er generelt en smule hurtigere, mens det går lynende stærkt,
hvis du i forvejen har 'besøgt' den pågældende mappe. Paint Shop gemmer
nemlig en .jbf-fil, der indeholder information om billederne i mappen.
Dermed kan thumbnails etc. kaldes hurtigt frem næste gang.
For begge programmer gælder det dog, at hurtigheden også har noget med
filstørrelserne at gøre - samt at filtyper som .ai (illustrator) og eps
tager lang tid, fordi de skal fortolkes.

Palle